  • 1. Data: 2007-09-30 15:28:47
    Temat: czyja jest treśc w serwisach web 2.0?
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Witam!

    Czy ktoś zna odpowiedż na poniższe pytanie?

    Mam firmę. Zakladam serwis internetowy, w ktorym tresci umieszczaja
    Internauci [web 2.0]. Jestem wlascicielem domeny, oplacam serwery i
    ponosze wszystkie koszty zwiazane z udostepnieniem uzytkownikom
    mozliwosci wgrywania tresci do Internetu. Kto jest wlascicielem tych
    tresci?

    Pozdrawiam
    Thiefunny

  • 2. Data: 2007-09-30 16:39:43
    Temat: Re: czyja jest treśc w serwisach web 2.0?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Thiefunny" <T...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    [cut]

    Autor treści.

  • 3. Data: 2007-09-30 18:16:32
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    > [cut]
    >
    > Autor treści.

    Dzięki!

  • 4. Data: 2007-09-30 19:12:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Heming" <h...@w...gazeta.pl> writes:

    > Użytkownik "Thiefunny" <T...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > [cut]
    >
    > Autor treści.

    Niekoniecznie.

  • 5. Data: 2007-09-30 19:14:47
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie.

    Jeśli nie ma zadnych zapisów w regulaminie, umów, etc. to koniecznie.

  • 6. Data: 2007-09-30 19:22:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Heming" <h...@w...gazeta.pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87d4w0ufv4.fsf@hector.domek...

    > Jeśli nie ma zadnych zapisów w regulaminie, umów, etc. to
    > koniecznie.

    To pewnie tak, chociaż należałoby pamiętać o tym, że to, czy zwykła
    wypowiedź pisemna w rodzaju jednozdaniowego komentarza jest utworem,
    czy nie, może być kwestią sporną.

    W każdym razie można przyjąć scenariusz, w którym każdy z użytkowników
    serwisu web 2.0 zawiera z właścicielem serwisu umowę o przeniesienie
    autorskich praw majątkowych. Z tego, co wiem, to w taki właśnie
    sposób postępuje Free Software Foundation, która wymaga od każdego ze
    współtwórców zarządzanego przez tę organizację oprogramowania
    przeniesienia autorskich praw majątkowych na Fundację.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-09-30 19:41:43
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > współtwórców zarządzanego przez tę organizację oprogramowania
    > przeniesienia autorskich praw majątkowych na Fundację.

    W polskich warunkach taka fundacja szybko by padła, jakby jest przyszło
    płacić 2% pcc od każdego pozyskanego w ten sposób programu.

  • 8. Data: 2007-09-30 20:42:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Heming" <h...@w...gazeta.pl> writes:

> [...]
    >
    > W polskich warunkach taka fundacja szybko by padła, jakby jest
    > przyszło płacić 2% pcc od każdego pozyskanego w ten sposób programu.

    To w USA nie ma podatku od darowizn?

  • 9. Data: 2007-09-30 21:06:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 21:22:30 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > W każdym razie można przyjąć scenariusz, w którym każdy z użytkowników
    > serwisu web 2.0 zawiera z właścicielem serwisu umowę o przeniesienie
    > autorskich praw majątkowych.

    Wiesz co, udzielałem się na kilku takich serwisach i nie przypominam
    sobie, abym zawarł taką umowę z właścicielem serwisu.
    Przypominam bowiem, że na gruncie naszego prawa *wymagałaby ona formy
    pisemnej pod rygorem nieważności*. Przyjąć zatem scenariusz, że warunkiem
    wpisania czegoś w serwisie jest podpisanie kawałka papieru i wysłanie
    tego papieru do serwisanta - możliwe, ale chyba jeszcze nie w naszej
    rzeczywistości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 10. Data: 2007-10-01 09:31:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Sep 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > To w USA nie ma podatku od darowizn?

    1. Podatkowo czynność na rzecz fundacji nie podlega podatkowi od darowizn.
    Podatek od darowizn funkcjonuje w Polsce jako odrębny, ale dotyczy
    tylko osób FIZYCZNYCH. Osoby prawne darowiznę traktują jak każdy inny
    "wpływ".

    Rzuć sobie okiem:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    ...do art.1.

    W omawianym przypadku IMHO byłby to najwyżej przychód dla fundacji, przy
    czym jako przychod "na cele statutowe" byłby on raczej zwolniony od
    podatku :), natomiast widzę poważny problem dla oszacowania jego
    wartości[1], acz bez znaczenia podatkowego :)

    2. Nie chodzi o podatek od darowizn ani dochodowy, lecz o PCC, moim
    zdaniem ów podatek nie miałby tu zastosowania!
    Przecież PCC jest tylko "od listy zdarzeń", a *NIE* "od nabycia"!
    Jest zakup? - nie ma.
    Jest darowizna? - jest. A jest na liście rzeczy powodujących PCC? - nie
    ma, PCC należałby się od ew. "dopłat", jakby FSF razem z programem
    przejmowała jakieś zobowiazania!

    3. Dobrze pytasz, AFAIK w USA nie ma podatku od darowizn :)

    Cyrk jest taki, że jest tam to normalny przychód :)
    Powoduje to zresztą "efekty" - bo umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania reguluje zwolnienia dla *tych samych podatkow*,
    a przynajmniej jeszcze dwa lata temu tak było (nie sprawdzałem
    co dalej).
    W efekcie w Polsce jak ktoś dostanie spadek albo darowiznę w USA to tam
    płaci dochodowy, a w .pl podatek od spadków i darowizn :>

    Podsumowując: stawiam tezę, iż:
    - podatki by ich (FSF) w .pl nie zjadły
    - ale kontrole rachunkowości tak :>

    Przezornie dopiszę:
    [1] Proszę zauważyć, że czym innym jest otrzymanie jakiegoś prawa
    bezpłatnie w ten sposób, że KAŻDY może je dostać bezpłatnie, bo
    na to wyroki NSA są (że "wartość rynkowa" stosowana w przepisach
    podatkowych i rachunkowych wynosi wtedy zero), a zupełnie czym
    innym jest otrzymanie *na wyłączonosć praw majatkowych*, jak rozumiem
    o tym wobec FSF napisano wyżej.

    pzdr, Gotfryd