  • 1. Data: 2005-12-06 22:53:30
    Temat: czy to legalne?
    Od: michal <s...@t...pl>

    czy moge wozic w samochodzie kij baseballowy?w razie kontroli policji
    cos mi grozi czy jest on legalny?

  • 2. Data: 2005-12-06 22:58:35
    Temat: Re: czy to legalne?
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    michal <s...@t...pl> napisał(a):

    > czy moge wozic w samochodzie kij baseballowy?w razie kontroli policji
    > cos mi grozi czy jest on legalny?

    Nie jest.
    Art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o broni i amunicji.

  • 3. Data: 2005-12-06 22:59:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    michal napisał(a):
    > czy moge wozic w samochodzie kij baseballowy?

    Możesz.

    > w razie kontroli policji
    > cos mi grozi czy jest on legalny?

    A możesz go kupić normalnie w sklepie, nie okazując żadnego pozwolenia?
    Więc jest legalny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-12-06 23:44:53
    Od: "--<<red>>--" <...@...qq>

    Użytkownik " jb" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest.
    > Art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o broni i amunicji.

    Przeczytaj dokladnie ten przepis. Jest tam mowa o palkach _imitujacych_ kij
    bejsbolowy, a nie o kiju bejsbolowym. Zreszta Sad Najwyzszy wypowiedzial sie
    w tej kwestii:
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/0107/1_1_3.html (pierwsza uchwala na stronie).

    Pare dni temu kolega opowiadal mi, ze sad grodzki uniewinnil dwoch kolezkow
    wlasnie w takiej sprawie. Co wiecej, podczas postepowania sluchany byl
    biegly, ktory stwierdzil, ze kije sa oryginalne. Ja pozniej widzialem te
    kije i nie wygladaly jakby byly uzywane do gry w bejsbol:-(

    A odpowiadajac na pytanie autora watku: tak, mozesz wozic kij bejsbolowy w
    samochodzie, pod warunkiem, ze jest to oryginalny produkt. Poza tym mozesz
    narazic sie na nieprzyjemnosci tego rodzaju, ze policja moze starac sie
    udowodnic, ze nia masz racji. Najgorsza droga (czytaj: najdluzsza), to
    postepowanie sadowe (wykroczeniowe) i umorzenie postepowania, a jesli sad
    rozpocznie juz przewod sadowy - uniewinnienie:-)

    red

  • 5. Data: 2005-12-06 23:44:55
    Od: Adam Paluch <a...@-...org.pl>

    jb napisał(a):

    > Nie jest.
    > Art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o broni i amunicji.

    za to nikt ci nie zabroni wozenia np. rury gazowej, wielkiego klucza
    francuskiego ..., preta gwintowanego itd. :)

    --
    Adam Paluch

  • 6. Data: 2005-12-07 00:11:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Adam Paluch wrote:

    > za to nikt ci nie zabroni wozenia np. rury gazowej, wielkiego klucza
    > francuskiego ..., preta gwintowanego itd. :)

    Mocnego kija golfowego ;))) Ponoc lepiej wozic golfowy bo jest nawet
    skuteczniejszy ;)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 7. Data: 2005-12-07 00:59:21
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 07 Dec 2005 01:11:23 +0100, *mariposa doux*
    <news:439628AB.57AC78C1@gazeta.pl> napisał(a):

    > Mocnego kija golfowego ;))) Ponoc lepiej wozic golfowy bo jest nawet
    > skuteczniejszy ;)

    No i wygląda bardziej subtelnie ;-)

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-12-07 02:18:41
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    jb napisał(a):

    > Nie jest.
    > Art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o broni i amunicji.

    ale nikt nie zabroni mu wozic do tego rekawicy i pilki do baseballa. w
    kocu taka gra w polsce nie jest zakazana co nie?

    pozdro
    akanid

  • 9. Data: 2005-12-07 07:37:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    --<<red>>-- napisał(a):

> [...]
    > sluchany byl biegly, ktory stwierdzil, ze kije sa oryginalne. Ja pozniej
    > widzialem te kije i nie wygladaly jakby byly uzywane do gry w bejsbol:-(

    Podobno kij musi byc "made in USA" i to swiadczy o jego oryginalnosci...
    "Made in China" sa nielegalne.

  • 10. Data: 2005-12-07 08:18:59
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nie jest.
    > Art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o broni i amunicji.

    A dlaczego nie jest? Przecież to jawna sprzeczność. Towaru, który możesz
    kupić w normalnym, legalnym sklepie, miałbyś nie mieć prawa posiadać? Nie
    masz prawa bić nim innych delikwentów, ale posiadać??? Dlaczego w takim
    razie mogę mieć w samochodzie nóż, młotek itp?
    Pozdr.
    RJ