  • 1. Data: 2005-12-06 19:31:03
    Temat: iRadio - prawo autorskie
    Od: Dariusz Porębski <d...@g...pl>

    Witam,

    Zainstalowałem sobie na kompie radio internetowe. Muzyczke, którą
    wysyłam w sieć, legalanie zakupiłem jako CD. Czy wysyłanie jej w eter
    narusza prawa autorskie i jest nielegalne? Jeśli tak, to gdzie muszę
    zapłacić, żeby wysyłać na full legal albo z kim się dogadać.

    --
    Pozdro,
    Darek Porębski

  • 2. Data: 2005-12-07 07:42:02
    Temat: Re: iRadio - prawo autorskie
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Porębski" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dn4ot0$1r$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > prawa autorskie i jest nielegalne? Jeśli tak, to gdzie muszę zapłacić,
    > żeby wysyłać na full legal albo z kim się dogadać.

    trzeba miec licencje na publiczne nadawanie/odtwarzanie [zwykłe cd nie ma
    takiej licencji]- sporo licencji ma zaiks

    Piotr Żebrowski
    www.otwarte.com.pl

  • 3. Data: 2005-12-07 08:23:07
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > trzeba miec licencje na publiczne nadawanie/odtwarzanie

    Ba, trzeba mieć koncesję. Przynajmniej na nadawanie w eter...

    [zwykłe cd nie ma
    > takiej licencji]- sporo licencji ma zaiks

    ZAiKS? A jakie oni mają licencje i na co? Oni są od pobierania kasy z tytułu
    praw autorskich. Ale z nimi niestety też trzeba mieć umowę...
    Poważnie się zastanów czy rzeczywiście chcesz legalnie puszczać tę swoją
    muzyczkę...

  • 4. Data: 2005-12-07 10:31:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Robert J." wrote:

    > Poważnie się zastanów czy rzeczywiście chcesz legalnie puszczać tę swoją
    > muzyczkę...

    Znaczy - czy cie bedzie stac na oplaty... Ot ironia w naszym cud
    kraju...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 5. Data: 2005-12-07 22:15:32
    Od: gogo <g...@i...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Znaczy - czy cie bedzie stac na oplaty... Ot ironia w naszym cud
    > kraju...

    Bełkoczesz coś. Od niekomercyjnych rozgłośni ZAIKS nie pobiera opłat.
    Ale umowę należy podpisać.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-12-08 09:20:49
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Bełkoczesz coś. Od niekomercyjnych rozgłośni ZAIKS nie pobiera opłat.

    A co to jest "niekomercyjna rozgłośnia"? Jak facet kupuje w sklepie płyty i
    puszcza je "w świat" to jest "niekomercyjny"? Czy żeby być "niekomercyjnym"
    wystarczy tylko nie emitować reklam? Zresztą to też nie jest wykładnia, bo
    TVP nie jest komercyjna a emituje reklamy...
    Poza tym to Ty bełkoczesz :-). Nawet za retransmisję programu radiowego lub
    telewizyjnego w sieci TVK ZAiKS kasuje pieniądze :-). Wiem bo płacę, więc
    się nie spieraj.

    > Ale umowę należy podpisać.

    A to akurat prawda.

  • 7. Data: 2005-12-08 21:28:42
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Robert J. napisał(a):

> [...]
    > wystarczy tylko nie emitować reklam? Zresztą to też nie jest wykładnia, bo
    > TVP nie jest komercyjna a emituje reklamy...

    Przecież TVP jest spółką akcyjną , która ma sprzedaż i zysk. W sensie
    biznesowym jest jak najbardziej stacją komercyjną.
    Komercyjne wykorzystanie muzyki wg. ZAIKS polega na osiąganiu przychodu
    dzięki emisji utworów chronionych przez ów ZAIKS. Tzn., jeżeli
    rozgłośnia radiowa , w tym internetowa, ma przychód z czegokolwiek, np.
    z reklam, to płaci dolę ZAIKS-owi. Standardowa ich umowa ustala opłatę w
    % od sprzedaży.
    IMHO warto podpisać umowę z ZAIKS-em i coś im tam płacić, czy też w
    przypadku "społecznie robionego" radia internetowego, zgodnie z umową
    nic nie płacić. Jest to najprostszy sposób legalizacji publicznego
    grania muzyki.