  • 1. Data: 2005-12-06 21:19:14
    Temat: zadatek na mieszkanie
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Witam

    mam nastepujacy problem

    podpisalem z powaznym developerem umowe przedwstepna na wybudowanie mieszkania
    umowa przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowe oraz wybudowanie mieszkania do
    konca III kwartalu 2006

    uiscilem zadatek w kwocie 10 000 zl

    mimo wstepnych planow moj developer nadal nie uzyskal pozwolenia na budowe budynku

    w umowie jest informacja ze to developer _moze_ odstapic od umowy w przypadku
    nieuzyskania pozwolenia na budowe do konca 2005 roku
    (oczywiscie z wszystkimi koncekwencjami finansowymi)

    moje odstapienie wiaze sie oczywiscie z utrata zadatku

    niestety nie przypilnowalem dodatkowych zapisow przy podpisywaniu umowy, ale
    wtedy nie bylo przeslanek do tego (firma porzadna, inwestycje oddawane
    terminowo, buduje ze srodkow wlasnych)

    czy jest jakas podstawa poza umowa ktora ew. pozwolilalby rozwiazac mi umowe z
    winy developera ?

    szczerze mowiac chce mieszkanie i te 1% odsetek miesiecznie mnie nie urzadza
    tym bardziej ze w 2007 moze wejsc VAT 22% i moze mnie to niemilo zakoczyc ....

    pozdrawiam
    --
    Mateusz

  • 2. Data: 2005-12-07 10:24:43
    Temat: Re: zadatek na mieszkanie
    Od: irekk <i...@w...pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):
> [...]
    > (oczywiscie z wszystkimi koncekwencjami finansowymi)

    > To nie informacja lecz warunek korzystny dla developera.Ty wyraziłeś na niego zgodę
    podpisując umowę.To on sprawia takie konsekwencje dla Ciebie.
    Teraz musisz czekac do konca terminu i wykorzystując ten warunek w
    drodze procesu starać się unieważnić umowę.Masz określoną datę i to może
    pozwoli odzyskać Ci zadatek.
    Przy takim warunku wbrałbym innego developera.
    ------------

  • 3. Data: 2005-12-07 11:15:50
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    irekk napisał(a):

> [...]
    > pozwoli odzyskać Ci zadatek.
    > Przy takim warunku wbrałbym innego developera.

    ale pytanie - ktorego terminu ?
    bo teoretycznie interpretujac umowa mozna dojsc do wniosku ze developer moze wogule
    nie
    wybudowac budynku

    a ja zgodnie z umowa od 1'go stycznia 2007 mam prawo do naliczania odsetek (1%
    miesiecznie)

    czyli teoretycznie jesli on nie wybuduje budynku wogule to sprawa bedzie otwarta
    nadal ?
    bede mial zamrozone pieniadze na lokacie, developer kredyt 12%, i nie bede mial
    mieszkania ?

    czy nie ma jakiegos zapisu mowiacego ze jesli przedmiot umowy nie jest w stanie
    zaistniec to
    umowa moze zostac rozwiazana ?

    ew. czy mozna zawrzec umowe wpisujac w nia "inwestor rozpoczyna budowe" jesli nie ma
    nawet
    pozwolenia na budowe ?

    --
    Mateusz

  • 4. Data: 2005-12-07 11:22:46
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    irekk napisał(a):
> [...]

    No a co jest napisane to TOBIE ?

    Ty też możesz ?
    Bo na razie to wygląda na to, ze "poważny developer" okazał sie
    mało poważny i pożyczył od Ciebie 10 000 i zagwarantował sobie ze
    MOŻE oddać....

    Bogusław

  • 5. Data: 2005-12-07 11:25:14
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):
    [...]
> [...]
    >
    > ew. czy mozna zawrzec umowe wpisujac w nia "inwestor rozpoczyna budowe"
    > jesli nie ma nawet pozwolenia na budowe ?

    O co Ci chodzi ?
    Nie masz nic w umowie ?

    Jeśli nie, to on zrobi tak..

    Będzie trzymał pieniądze do momentu, gdy będziesz mógł naliczac odsetki..

    I módl się, by ci wtedy oddał...

    Bo wtedy, to on może okazać się neiwypłacalny..

    Bogusław