  • 1. Data: 2013-02-02 11:49:48
    Temat: czy szef może wymusić ubrania robocze
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?

    W firmie nie ma dresscodu, praca nie wymaga ubrań roboczych, w umowie o
    pracę nie ma o tym ani słowa.

  • 2. Data: 2013-02-02 13:42:15
    Temat: Re: czy szef może wymusić ubrania robocze
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?
    >
    > W firmie nie ma dresscodu, praca nie wymaga ubrań roboczych, w umowie o
    > pracę nie ma o tym ani słowa.

    A regulamin lub inna instrukcja obsługi we firmie jest?

  • 3. Data: 2013-02-02 14:28:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arturro" napisał w wiadomości grup
    > A regulamin lub inna instrukcja obsługi we firmie jest?

    Raczej szukałbym w BHP.

  • 4. Data: 2013-02-02 14:43:28
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?
    >
    > W firmie nie ma dresscodu, praca nie wymaga ubrań roboczych, w umowie o
    > pracę nie ma o tym ani słowa.

    Może... o ile nie przegnie.

  • 5. Data: 2013-02-02 17:03:14
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?
    >
    > W firmie nie ma dresscodu, praca nie wymaga ubrań roboczych, w umowie o
    > pracę nie ma o tym ani słowa.

    Jeśli wymaga, to ma wyposażyć lub zapłacić.

    http://www.odziezroboczaihaft.sklepy24h.pl/index.php
    ?page=dzial&dzial_id=1057

  • 6. Data: 2013-02-02 21:55:54
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?
    >
    > W firmie nie ma dresscodu, praca nie wymaga ubrań roboczych, w umowie o
    > pracę nie ma o tym ani słowa.

    Obowiązki pracownika
    Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
    starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy,
    jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
    § 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
    2) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,

    Sprawy obowiązku używania przydzielonej odzieży reguluje regulamin pracy.

    JW

  • 7. Data: 2013-02-02 21:56:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2013, PlaMa wrote:

    > Czy szef może wymusić na pracownikach ubrania robocze?
    >
    > [...] praca nie wymaga ubrań roboczych,

    Tu jest problem - pracownik pracuje "pod kierownictwem"
    i trudno mu stawiać tezę, że to jego ocena jest prawidłowa,
    nawet jeśli z racjonalnego p. widzenia Ty czy ja się
    zgodzimy.

    > w umowie o pracę nie ma o tym ani słowa.

    Padły dwa pytania - czy szef płaci i czy w umowie jest
    o przestrzeganiu regulaminu (tudzież czy w nim jest
    z kolei o ubraniu).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-02-03 01:17:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-02 21:55, Jurek W pisze:

> [...]
    > § 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
    > 2) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie

    w tej firmie nie ma regulaminu pracy.

  • 9. Data: 2013-02-03 01:18:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Tu jest problem - pracownik pracuje "pod kierownictwem"
    > i trudno mu stawiać tezę, że to jego ocena jest prawidłowa,
    > nawet jeśli z racjonalnego p. widzenia Ty czy ja się
    > zgodzimy.

    siedząca praca za biurkiem przy komputerze.

    płaci, nie ma regulaminu.

  • 10. Data: 2013-02-03 02:24:45
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > w tej firmie nie ma regulaminu pracy.