  • 1. Data: 2013-01-31 15:12:13
    Temat: spisany testament i pozniejsza jego koretka
    Od: "krysmar" <k...@p...com>

    Załóżmy że spisuję testament, w którym wymieniam co chcę, żeby stało się z
    moim majątkiem gdy umrę, jednak po jakimś czasie postanawiam go zmienić i
    spisuję nowy, ale w tym starym przed laty dopisałem: Proszę nigdy nie
    uwzględniać ewentualnej zmiany mojego zdania i woli.
    Która wersja testamentu będzie ważniejsza? Problem filozoficzny, ale
    jestem ciekawy, czy w prawie jest coś na to!

  • 2. Data: 2013-01-31 16:06:43
    Temat: Re: spisany testament i pozniejsza jego koretka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 15:12:13 UTC+1 użytkownik krysmar napisał:
    > jestem ciekawy, czy w prawie jest coś na to!

    Testament pierwszy i wszytkie kolejne będą niewazne bo łamałes prawio prowadząc
    pojazdy mechaniczne bez uprawnień;)

  • 3. Data: 2013-01-31 16:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-31 15:12, krysmar pisze:
> [...]
    > Która wersja testamentu będzie ważniejsza? Problem filozoficzny, ale
    > jestem ciekawy, czy w prawie jest coś na to!

    Ważne są zapisy testamentu późniejszego, jeśli stoją w sprzeczności z
    wcześniejszym.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-01-31 16:17:35
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 31 stycznia 2013 (15:12:13) napisano:

> [...]
    > spisuję nowy, ale w tym starym przed laty dopisałem: Proszę nigdy nie
    > uwzględniać ewentualnej zmiany mojego zdania i woli.

    Taki zapis jest nieważny.

    Nie wiem nawet, czy nie spowoduje nieważności całego testamentu.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 5. Data: 2013-01-31 16:20:42
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    krysmar wrote:
> [...]
    > Która wersja testamentu będzie ważniejsza? Problem filozoficzny, ale
    > jestem ciekawy, czy w prawie jest coś na to!

    ten z pozniejsza data w takim zakresie w jakim pokrywa sie / zmienia
    testament poprzedni. Chyba, ze w tym pozniejszym napiszesz, e odwolujesz
    poprzedni testament.