eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy › Re: czy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy
  • Data: 2014-08-19 00:48:37
    Temat: Re: czy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-08-18 23:48, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:lstlic$drn$1@news.dialog.net.pl...
    >> W dniu 2014-08-18 18:48, Robert Tomasik pisze:
    >>> Jeśli obydwie strony wyrażą na to zgodę, to tak - tak działą nagrywanie
    >>> na tych infoliniach.
    >>
    >> swoją rozmowę mozna nagrywać do woli bez powiadamiania rozmówcy.
    >
    > Conajmniej jeden musi o tym wiedzieć i wyrazić zgodę.

    proszę o podstawę prawną. Z tego co ja wiem nie ma tekiego przepisu dot.
    osob prywatnych. Obowiązek informowania o nagrywaniu spoczywa na
    instytucjach których obowiązkiem jest ochrona danych osobowych.

    http://niebezpiecznik.pl/post/poniedzialek-z-prawnik
    iem-czy-mozna-nagrywac-rozmowy-telefoniczne/

    "Nie znam przepisu, który bezpośrednio zakazywałby nagrywania osób, z
    którymi prowadzimy rozmowę, niezależnie od tego, czy jest to rozmowa
    przeprowadzana osobiście, czy za pośrednictwem technologii
    umożliwiającej porozumiewanie się na odległość."

    "Omawiane przepisy chronią bowiem przede wszystkim tajemnicę
    komunikowania się i korespondencji, a ta zostanie naruszona dopiero, gdy
    z treścią utrwalonej rozmowy będą mogły zapoznać się inne osoby, które w
    niej nie uczestniczyły."

    "Czy potrzebna jest zgoda rozmówcy na nagranie rozmowy? W tym zakresie
    pojawia się nam kwestia ochrony danych osobowych. (...) Z tego właśnie
    względu zanim dodzwonimy się do jakiegoś punktu obsługi klienta,
    serwisu, infolinii lub generalnie do podmiotu zobowiązanego do
    przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych, zostaniemy grzecznie
    poinformowani o nagrywaniu rozmowy (najczęściej podawany jest również
    cel tego nagrywania) i konieczności zaakceptowania tego faktu lub
    zakończenia połączenia. (...) Trzeba jednak w tym miejscu wskazać, iż
    przepisów ustawy o ochronie danych osobowych nie stosuje się do osób
    fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych lub
    domowych. Zatem nagrywanie rozmów prywatnych, niezwiązanych z
    działalnością zarobkową lub zawodową, nie będzie podlegało przepisom tej
    ustawy. Brak konieczności spełnienia obowiązku informacyjnego oraz
    innych obowiązków wynikających z ustawy oznacza, iż w przypadku osób
    fizycznych i ich rozmów prywatnych nie ma konieczności uprzedzania
    rozmówcy o nagrywaniu tej rozmowy."

    "Innym problemem jest jednak późniejsze wykorzystanie nagrania np.
    poprzez jego rozpowszechnienie. Rozpowszechnienie nagrania rozmowy, bez
    uzyskania w tym zakresie zgody rozmówcy, moim zdaniem narusza jego dobra
    osobiste. To zaś oznacza potencjalne roszczenie z jego strony, w tym o
    zapłatę zadośćuczynienia. "

    "Druga sytuacja dotyczy nagrywania rozmów innych osób, bez ich wiedzy.
    Mamy tutaj do czynienia z typowym podsłuchiwaniem, które jest wyraźnie
    zabronione. Kodeks postępowania karnego przewiduje możliwość gromadzenia
    materiału dowodowego za pomocą podsłuchu (szeroko rozumianego), jednak
    taka możliwość zarezerwowana jest dla organów ścigania."

    --
    @foe_pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1