  • Data: 2014-08-19 12:29:10
    Temat: Re: Re: czy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogę poprosić o dorzucenie paru lumenów, bo tekst nijak nie chce być
    > jednoznaczny?
    > "co najmniej jeden" z jakiego zbioru?
    > (bo jak z rozmawiających, to właśnie zgodziłeś się, że zacytowane
    > u góry zdanie wymagające zgody "obydwu stron" jest nieprawdziwe)

    Jeśli ja z Tobą rozmawiam przez telefon, to mogę sobie spokojnie tę rozmowę
    nagrywać, zapisywać czy utrwalać w inny sposób. Mogę również komuś na to
    pozwolić. Mogę takie nagranie / zapiski komuś pokazać, i nie naruszam tym
    prawa mojego rozmówcy. Tak samo może zrobić również mój rozmówca. Ale osoba
    nie uczestnicząca w rozmozwie nie może bez zgody co najmniej jednej zosób
    biorących udział w rozmowie w żaden sposób zapoznać się z jej treścią,
    bowiem stanowi to przestępstwo. W wypadku pracodawcy wystarczy zgoda
    pracownika (mniej lub bardziej "wymuszona". Natomiast nie wystarczy sama
    cywilnoprawna własność przewodu telekomunikacyjnego czy nawet samego
    aparatu telefonicznego.