  • Data: 2014-08-20 12:14:06
    Temat: Re: czy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Sprawę jednoznacznie normuje art.267 kk:
    >§ 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    >nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    >sieci telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    >magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,
    >podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    >wolności do lat 2.

    Czekaj czekaj, ale tu mamy element "wlamania".
    Moze troche niejasny, bo co znaczy "podłączając się do sieci
    telekomunikacyjnej"

    >§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do
    >całości lub części systemu informatycznego.
    >§ 3. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do
    >której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem
    >podsłuchowym, wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem.

    A w sytuacji gdy przedsiebiorstwo, na podstawie decyzji zarzadu,
    podlacza urzadzenie rejestrujace sluzbowe rozmowy do swojej
    wewnetrznej sieci telekomunikacyjnej ?

    P.S. i jak sie to ma do sytuacji z restauracji Sowa ?

    J.