  • 11. Data: 2006-06-03 19:23:11
    Temat: Re: czy policja udzieli informacji?
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    rafalg wrote:

    > Nie tlumacze sie kretynie, tylko zdaje sprawe z faktow.

    Powiedzmy.

    > Moze wycofac, jesli zwolnienie lekarskie jest krotsze niz 7 dni.

    Nie. Nie może. Co zostało zgłoszone - pozostaje zgłoszone. Kwestia, jak
    to policja/prokuratura zakwalifikują.

    > Koles, wez sie opamietaj, ktos ci zerznal kota, naplul do garnka?

    Nie jestem twój 'koleś', dresie.

    > No to wiedz, ze w praktyce policja moze skontaktowac strony, zeby
    > zawarly ugode na poczatkowym etapie sprawy.

    Może jednak łaskawie przeczytaj zacytowany artykuł.

    Ugoda jest zawierana właśnie w trakcie postępowania mediacyjnego.

    To nie jest tak, że nie panujący nad łapami drechol przychodzi do
    pobitego, daje mu kasę i po sprawie - musi mieć to miejsce na
    'neutralnym terenie' (jeśli pobity w ogóle będzie miał na to ochotę).

  • 12. Data: 2006-06-03 20:01:22
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    > Moze wycofac, jesli zwolnienie lekarskie jest krotsze niz 7 dni.

    No nie dociera, co się pisze. Jesli obrazenia są do 7 dni, to i tak sprawa
    zostanie umorzona. I dogadanie się lub niedogadanie nie ma tu nic do rzeczy -
    czyn taki jest ścigany z oskarżenia prywatnego i prokuratura w 99 a nawet
    więcej % umarza wobec braku interesu społecznego w objęciu ściganiem z urzędu.
    A jesli powyżej - to nie może wycoafać, bo jest to ścigane z urzędu. Dogadanie
    się może co najwyżej wpłynąć na warunkowe umorzenie postepowania.

  • 13. Data: 2006-06-03 21:06:47
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    > Nie jestem twój 'koleś', dresie.

    Jednak kretyn. A jesli juz sie upierasz, to zycze tobie i sobie, zebysmy
    zawsze spotykali takie dresy jak ja..

> [...]
    > pobitego, daje mu kasę i po sprawie - musi mieć to miejsce na
    > 'neutralnym terenie' (jeśli pobity w ogóle będzie miał na to ochotę).

    Wykladnia policjanta i prawnika, z ktorym konsultowalismy sprawe jest
    taka: jesli zwolnienie ponizej 7 dni to sprawa jest z oskarzenia
    prywatnego i od dobrej woli pokrzywdzonego zalezy, czy zlozy lub wycofa
    skarge

  • 14. Data: 2006-06-03 21:13:24
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    j...@W...gazeta.pl napisał(a):

    > No nie dociera, co się pisze. Jesli obrazenia są do 7 dni, to i tak sprawa
    > zostanie umorzona.

    Nie wiem co ma nie docierac.
    Wiem, ze zostanie umorzona, o ile pokrzywdzony nie bedzie chcial dzialac
    z oskarzenia prywatnego, a poniewaz mamy pewnosc, ze w tej sprawie moze
    chodzic tylko i wylacznie o
    ten rodzaj procedury to chcielismy sie dogadac z poszkodowanym. A
    zreszta policjant powiedzial, ze ta sprawa i tak umrze smiercia
    naturalna, bo nie wiadomo kto tak naprawde byl sprawca w tej bojce.
    Co wiecej, jak sie przed chwila dowiedzialem moj kolega ma status
    swiadka, wiec ewentualna zmiana na niekorzysc jest malo prawdopodobna..

  • 15. Data: 2006-06-03 22:32:01
    Od: "GSK" <s...@r...pl>

    [ciach]

    nie przejmuj się, ten typ tak ma. Twoje posty to po prostu
    konfrontacja 'książkowej teorii' wielu osób tu się udzielających z
    rzeczywistością. W gruncie rzeczy ja też wolę, żeby Twój kolega dogadał się z
    innym kolegą, który akurat być może oberwał, niż żeby urządzać jakies szopki w
    sądzie za moje pieniądze z podatków -brawo!

    Pozdro,

    Grzegorz

  • 16. Data: 2006-06-03 22:57:15
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    rafalg wrote:

    > Jednak kretyn.

    Miło, że czasem jesteś samokrytyczny, ale czy na prawdę chcesz, żebym
    się zwracał do ciebie per 'kretyn' zamiast per 'dres'? OK, kretynie -
    spełnię tę twoją prośbę.

    [ciach]

> [...]
    > taka: jesli zwolnienie ponizej 7 dni to sprawa jest z oskarzenia
    > prywatnego i od dobrej woli pokrzywdzonego zalezy, czy zlozy lub wycofa

    Na stępnym razem notuj sobie, co mówią, bo nie wierzę, żeby prawdziwy
    prawnik takie herezje wygadywał.

    "Skarga" złożona na policji jest nie do wycofania. Inna sprawa, że przy
    obrażeniach nie powodujących rozstroju funkcji organizmu na czas do 7
    dni, sprawa z urzędu ścigana nie będzie (chyba że zaszły jakieś inne
    okoliczności).

    A wniosek o ukaranie z oskarżenia prywatnego to dopiero poszkodowany
    może złożyć.

    Niemniej jednak nie zależy to od czasu trwania zwolnienia lekarskiego -
    a od czasu trwania stwierdzonego "naruszenia czynności narządu ciała lub
    rozstroju zdrowia".

    Zresztą przy urazie głowy zawsze mogą wystąpić z pewnym opóźnieniem
    objawy wstrząsnienia mózgu, więc jednak może się tym zająć prokurator ;->