  • 1. Data: 2006-06-01 23:23:07
    Temat: Pytanie o pcc-1
    Od: h...@a...ie

    Witam,

    moje pytanie dotyczy 2% podatku nabywcy ruchomosci. Mianowicie kupuje
    uzywany motor. Nie bede go rejestrowac, ma sluzyc za wystawke.
    Po 2-3 miesiacach zamierzam go sprzedac. Nastepny wlasciciel tez
    go nie zarejestruje (z powodu braku niektorych niezbednych
    dokumentów).

    Czy w takiej sytuacji, jesli wartosc ruchomosci nie przekroczy na
    umowie 1000 zl , musze w ogóle wypelniac deklaracje pcc-1 ?

    p.s. nie ze nie chce placic podatku, a jednymi nie chce
    podrózowac z motorem na pick-upie po 200 km w jedna strone,
    pokazywac go i tlumaczyc sie z deklaracji, (nawet jesli by miala
    podatek 0zl jak w tym wypadku), jesli by pcc zweryfikowano negatywnie.
    Nie chce dawac po prostu powodu do zaczepki przez US.

    pozdr.
    Marek
    Bielsko-B

  • 2. Data: 2006-06-02 03:21:08
    Temat: Re: Pytanie o pcc-1
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    h...@a...ie wrote:
> [...]
    > podatek 0zl jak w tym wypadku), jesli by pcc zweryfikowano negatywnie.
    > Nie chce dawac po prostu powodu do zaczepki przez US.

    Przkroczyłeś 1000 zł PCC się należy. Nie przekroczyłeś -> nie ma PCC
    Fakt jeżdzenia , rejestrowania itp itd w ogóle nie ma znaczenia

  • 3. Data: 2006-06-02 07:08:46
    Od: h...@a...ie

    witek napisał(a):

    > Przkroczyłeś 1000 zł PCC się należy. Nie przekroczyłeś -> nie ma PCC
    > Fakt jeżdzenia , rejestrowania itp itd w ogóle nie ma znaczenia

    Czyli to wyjaśnienie jest błędne :
    http://www.pit.pl/pages/i/1199.php ?
    vide: ostatnie zdanie, że trzeba składać ,nawet jak wartość
    ruchomości < 1000 zł

    Marek