    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy policja może odmówić pomocy ?
    Date: Mon, 3 Jul 2006 21:25:01 +0200

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > Nie można przywłaszczyć - bo brak przesłanki bezprawności działania.
    > Ojciec ma prawo posiadać paszport małoletniego dziecka które
    pozostaje
    > pod jego władzą rodzicielską.

    Znajdź na to przepis. Niczego więcej nie oczekuję.

    > Art. 97 §1 krio. To coś co można uznać za wyłączność. "Wyłączność" w
    > rozumieniu kk to sytuacja gdy osoba jest uprawniona do działania bez
    > zgody innej osoby.
    > Można czynności wychodzące w skład władzy rodzicielskiej wykonywać z
    > wyłączeniem drugiego rodzica. Tak wiec jest to wyłączność w
    rozumieniu kk.

    W razie konfliktu musi mieć zgodę sądu rodzinnego, a więc to żadna
    wyłączność. Wyłączność, to by była, jakby nie potrzebował niczyjej
    zgody. Ad rem, przy założeniu przez Ciebie uczynionym ojciec miałby w
    chwili obecnej możliwość ścigania karnego matki dziecka, za niewydanie
    mu dokumentu. A to jest bzdura oczywista. Bo nie ma siły ludzkiej, by
    dwie osoby miały prawo wyłączności do jednego przedmiotu, bowiem jest
    to sprzeczne z naturą tego pojęcia.

    > Pojęcie władzy rodzicielskiej jest bardzo szerokie i obejmuje
    > praktycznie wszystkie czynności faktyczne wobec dziecka.

    Aleś się uparł na slogany. Znajdź przepis uchylający zakaz z kodeksu
    karnego. Bo ten jest jednoznaczny w odniesieniu do dokumentu
    stwierdzającego tożsamość osoby.

    > Takiej kazuistyki nigdy nie ujżysz w żądnej ustawie.
    > Odsyłam do komentarza czym jest władza rodzicielska.
    > Prawo karne to prawo o charakterze trzeciorzędnym.

    Genialne. A mnie się wydawało, że w tym wypadku pierwszorzędnym, bo po
    prostu dziecko może złoży zawiadomienie o przestępstwie i z braku
    przepisu uchylającego zakaz karny ojciec dostanie wyrok skazujący.