  • Data: 2006-07-03 22:12:51
    Temat: Re: czy policja może odmówić pomocy ?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Znajdź na to przepis. Niczego więcej nie oczekuję.

    Na co ? Na to że brak bezprawności wyłącza odpowiedzialność karną? To
    chyba oczywiste. A na to że prawo posiadać już wskazałem i nie będę się
    powtarzał.

    > W razie konfliktu musi mieć zgodę sądu rodzinnego, a więc to żadna
    > wyłączność. Wyłączność, to by była, jakby nie potrzebował niczyjej
    > zgody.

    Bo nie potrzebuje. Taka wyłączność wynika z ustawy - istoty władzy
    rodzicielskiej. Dopóki nie ma odmiennego orzeczenia sądu rodzinnego może
    wszystko co wchodzi w skład władzy rodzicielskiej.

    > Ad rem, przy założeniu przez Ciebie uczynionym ojciec miałby wchwili obecnej
    możliwość ścigania karnego matki dziecka, za niewydanie
    > mu dokumentu. A to jest bzdura oczywista.

    Widzę że nic a nic mnie nie zrozumiałeś. Ojciec mógłby zrobić to samo
    matce, co ona jemu czyli nic. Dopóki nie byłoby wyraźnej decyzji sądu
    rodzinnego.

    > Bo nie ma siły ludzkiej, by dwie osoby miały prawo wyłączności do jednego
    przedmiotu, bowiem jest
    > to sprzeczne z naturą tego pojęcia.

    Etam. Analogicznie jest z prawem do posiadania jednej rzeczy art. 206
    kc. Dopóki nie wkroczy to w sąd każdy współwłaściciel JEDNEJ rzeczy ma
    prawo posiadać tę rzecz - i jest to posiadanie "wyłączne" w sensie
    faktycznym bo to JEDNA rzecz. O tym kto posiada fizycznie decyduje w
    sumie stan faktyczny, czyli kto ma rzecz "w łapkach". Wszystko się
    zmienia dopiero po orzeczeniu sądu.

    > Aleś się uparł na slogany. Znajdź przepis uchylający zakaz z kodeksu
    > karnego. Bo ten jest jednoznaczny w odniesieniu do dokumentu
    > stwierdzającego tożsamość osoby.

    Już ci wskazałem. Nie przyjmujesz tego tylko do wiadomości.

    > Genialne. A mnie się wydawało, że w tym wypadku pierwszorzędnym,

    No właśnie, to jest takie skrzywione podejście "karników" którzy myślą
    że o świecie decyduje prawo karne. A to tylko mylne wyobrażenie o
    rzeczywistości.
    Podobnie myśli pan Z. :)

    > bo po prostu dziecko może złoży zawiadomienie o przestępstwie i z braku
    > przepisu uchylającego zakaz karny ojciec dostanie wyrok skazujący.

    Założyłbym sie że nie. Ale i tak tego nie sprawdzimy :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/