  • 1. Data: 2004-05-12 11:20:21
    Temat: czy można łączyć powierchnię budynkow, które można wybudować bez zezwolenia.
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Chyba temat poprzedniego newsa był zbyt infantylny, dlatego było mało
    chętnych, żeby mi odpowiedzieć, dlatego pozwolę sobie powtórzyć pytanie.

    Art. 29 Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    2) budynków gospodarczych, wiat i altan o powierzchni zabudowy do 10m2,
    przy czym łączna liczba tych obiektów nie może przekraczać dwóch na każde
    1000m2 powierzchni działki.

    Teraz, czy:
    1) Czy można postawić jeden o powierzchni 20m2 ? ( w szczególności jeden
    40m2 na dzialce 2000m2 ? :) )
    2) Jeśli nie 1) to czy można postawić budynek 20m2 rozdzielony ścianą (
    czyli fizycznie dwie szopy mające wspólną ścianę, ale każda ma swoje
    wejście ) ?
    3) Jak liczyć te 10m2 ?
    3a) Wewnątrz, na zewnątrz ?
    3b) Tak jak do podatków ? (czyli do 1,4 m się nie liczy, od 1,4 do 2,2 za
    połowę, powyżej 2,2 jako całość )
    3c) Czy liczy się tylko powierzchnię podstawy?, czy jeśli szopa miałaby
    piętro (bez schodów, wejście po drabinie) to również powierzchnię tego
    piętra?

    pozdr.,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-05-12 17:43:17
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    stavi wrote:

> [...]
    > 1000m2 powierzchni działki.
    >
    > Teraz, czy:
    > 1) Czy można postawić jeden o powierzchni 20m2 ? ( w szczególności jeden

    Nie można.

    > 2) Jeśli nie 1) to czy można postawić budynek 20m2 rozdzielony ścianą (
    > czyli fizycznie dwie szopy mające wspólną ścianę, ale każda ma swoje
    > wejście ) ?

    Nie można.

> [...]
    > 3a) Wewnątrz, na zewnątrz ?

    Na zewnątrz.

    > 3b) Tak jak do podatków ? (czyli do 1,4 m się nie liczy, od 1,4 do 2,2

    Mieszasz powierzchnię zabudowy (na zewnątrz po obrysie) z powierzchnią
    użytkową do podatku.

    > 3c) Czy liczy się tylko powierzchnię podstawy?, czy jeśli szopa miałaby
    > piętro (bez schodów, wejście po drabinie) to również powierzchnię tego
    > piętra?

    Czy naprawdę myślisz, że budując chałupę na palach bez parteru z wejściem po
    linie z węzłami możesz się wywinąć?
    Jeśli tak to pobuduj i czekaj na wizytę Nadzoru Budowlanego:))

    --
    Komodor

  • 3. Data: 2004-05-13 07:06:45
    Od: scx <s...@w...pl>

    Komodor się wziął i wyklepał:

    > Na zewnątrz.

    > Czy naprawdę myślisz, że budując chałupę na palach bez parteru z wejściem
    > po linie z węzłami możesz się wywinąć?
    > Jeśli tak to pobuduj i czekaj na wizytę Nadzoru Budowlanego:))

    Zaraz zaraz - skoro liczy się ZEWNĘTRZNA zajmowana powierzchnia, to co
    obchodzi nadzór co jest w środku? A jak sobie wziąłem i czasoprzestrzeń
    rozciągnąłem to co? :)

    --
    scx
    Absolutnie nie wiem co tu napisac

  • 4. Data: 2004-05-13 11:55:42
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > Nie można.

    tak przypuszczałem :))

    > Nie można.

    tu już miałem nadzieję, ale czy możesz podać podstwę prawną ?
    bo w sumie poczytałem wczoraj trochę to prawo budowlane i nie piszą, że nie
    wolno tych budynków łączyć (chyba, że przeoczyłem), czyli jeśli w tej
    ścianie nie ma drzwi i okien to moim zdaniem powinno się te przepisy
    traktować na korzyść obywatela ?

    > Na zewnątrz.

    Pytanie dodatkowe:
    3a1) Czy liczymy to po powierchni wytyczonej przez ściany czy przez rzut
    dachu ? (dachy w górach zazwyczaj mocno wystają i sięgają (prawie) do ziemi)
    3a2) jeśli dla uproszczenia przyjąć, że działka jest nachylona pod kątem
    45stopni, to rzut pionowy z góry będzie miał o około 40% mniejszą
    powierzchnię niż jeśli liczyć powierchnię na ziemi wytyczoną przez ściany.
    ( czyli przyprostokątna i przeciwprostokątna w trójkącie prostokątnym
    równoramiennym ). Którą powierchnię brać pod uwagę ? Tą mniejszą po
    przyprostokątnej - rzutu pionowego, czy tą większą wyznaczoną przez
    powierzchnię po liniach na ziemi ? (mam nadzieję, ze nie zamieszałem :) )

    > Mieszasz powierzchnię zabudowy (na zewnątrz po obrysie) z powierzchnią
    > użytkową do podatku.

    nie mieszam, raczej nie rozróżniam/znam, albo nie wiem, którą stosować, albo
    nie wiem jak jest zdefiniowana powierzchnia zadudowy?
    (z powyższej wypowiedzi wynika, że po obrysie zewnetrznym ścian, ale jeszcze
    na moje pytania 3a1 i 3a2 nie znam odpowiedzi )

    > Czy naprawdę myślisz, że budując chałupę na palach bez parteru z wejściem
    po

    nigdzie nie pisalem o palach :)
    W ustawie nie znalazłem, aby te 10m2 nie mogło mieć fundamentów ?

    > linie z węzłami możesz się wywinąć?

    Nie chcę się wywinąć, tylko dostosować do przepisów obecnie obowiązujących,
    które jak zwykle można różnie interpretować. A ponieważ wszyscy wiedzą jak
    wygląda wydawanie pozwoleń i załatwianie czegokolwiek, to wolę postawić coś
    mniejszego bez użerania się z urzędnikami.
    Dla przykładu, chciałem postawić budynek gospodarczy o powierzchni około
    30m2. Samo wydanie WZIZT zajęło urzędniczce 3 miesiące, dostałem je w
    grudniu i jeszcze napisano, że ważne jest tylko do końca roku. ( A może ta
    pani na coś czekała, czego się nie mogła doczekać ? )

    > Jeśli tak to pobuduj i czekaj na wizytę Nadzoru Budowlanego:))

    wybuduję zgodnie z prawem, a o ile doczytałem i dobrze zrozumiałem, to
    Inspektor nadzoru może badać tylko zgodność postawionej budowli z wydanymi
    warunkami (projektem), a nie rzeczy, na kóre nie trzeba pozwolenia? (ale to
    jest kwestia bez znaczenia w tym wątku)

    No i jestem trochę rozczarowany, bo na wszystkie pytania mi konkretnie
    odpowiedziałeś, za co dziękuje, a na to ostatnie 3c) to tylko skrytykowałeś
    :(
    Oczywiście krytykować możesz :) ale jakbym jeszcze mógł prosić o
    uzupełnienie wypowiedzi :)
    Przy czym rozważ przypadek, ze wejście będzie po drabinie od wewnątrz.
    Ale z tego co zrozumiałem, to powierzchnia zabudowy nie ma nić wspólnego z
    powierzchnią użytkową i mogę sobie nawet 5 pięter postawić, byle nie
    przekroczyć 12metrów wysokości (pośrednio z art29 2.4) ) ?

    Z góry dzięki i pozdr.,
    Andrzej

  • 5. Data: 2004-05-15 17:20:08
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    odpowiedzi od p. z urzędu gminy, jakby kogos to interesowalo: (ale teraz te obowiązki
    przejelo
    starostwo, bede ih meczyl dopiero w poniedzialek :)) )

    Nie można.

    Można.

    Na zewnątrz.

    powierzchnia zabudowy nie ma nic wspolnego z iloscią pięter,
    ale jeszcze się dokladnie w starostwie dopytam

    pozdr.,
    Andrzej

  • 6. Data: 2004-05-16 19:42:00
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>