  • 1. Data: 2004-05-12 11:17:20
    Temat: Prawo spółdzielcze
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Witajcie,

    Toczę od pewnego czasu bój ze spółdzielna mieszkaniową. Sprawa dotyczy
    wymiany drzwi wejściowych do lokalu użytkowego w bloku mieszkaniowym oraz
    dojścia do lokalu. Drzwi, o które toczę bój to kiedyś stare wejście na
    klatkę schodową, za nimi jest właściwe wejście do lokalu. Lokal jest
    własnościowy.

    Generalnie drzwi są mocno skorodowane, więc chodzi mi o ich wymianę przez
    spółdzielnię. Co do dojścia, to lokal jest na lekkim wzniesieniu od chodnika
    i chodzi mi o zrobienie przez spółdzielnię podjazdu dla niepełnosprawnych.

    Wg. spółdzielni zarówno dojście do lokalu, jak i "przedmiotowe drzwi" leżą w
    gestii właściciela lokalu i to ja powinienm je remontować, konserwować itd.

    Czy spółdzielnia ma rację? Jakie przepisy to regulują?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

    pzdr.,
    Jacky

  • 2. Data: 2004-05-13 10:08:34
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Naprawdę nikt nie może pomóc ??? Powiedzcie chociaż proszę gdzie tego szukać

    Jacky

  • 3. Data: 2004-05-16 12:33:27
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jacky wrote:

    > Naprawdę nikt nie może pomóc ??? Powiedzcie chociaż proszę gdzie tego szukać

    Zacząłbym od statutu spółdzielni i wydanych na jego odstawie regulaminów
    itp.

    KG

  • 4. Data: 2004-05-21 11:01:46
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jacky wrote:
    > Toczę od pewnego czasu bój ze spółdzielna mieszkaniową. Sprawa dotyczy
    > wymiany drzwi wejściowych do lokalu użytkowego w bloku mieszkaniowym oraz
    > dojścia do lokalu.
    (...)
> [...]
    > gestii właściciela lokalu i to ja powinienm je remontować, konserwować itd.

    Generalnie mają rację. Przecież to Twój lokal. Dlaczego inni mają
    składać się na Twoją prywatną firmę?

    > Czy spółdzielnia ma rację?
    Jeśli w statucie i regulaminach nie jest powiedziane inaczej - to ma
    rację. Zdarzają się wyjątki i to raczej w sprawach lokali mieszkalnych
    (o takich tylko słyszałem - np. wymiana okien).

    > Jakie przepisy to regulują?

    Jest to tak oczywiste, że nie ma potrzeby wprowadzać takich przepisów.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-05-21 22:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Piotr Fonon wrote:

    >+ Jacky wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Generalnie mają rację. Przecież to Twój lokal. Dlaczego inni mają

    Wziąłbym pod uwagę ze dwa czynniki:
    - wspominaną konieczność do zajrzenia do statutu i pochodnych dokumentów spółdzielni
    - udzielenie przez pytającego odpowiedzi na pytanie czy płaci większy
    niż procentowo "wprost" udział w kosztach a jeśli tak - to jakie jest
    uzasadnienie.

    [...]
    >+ > Jakie przepisy to regulują?
    >+
    >+ Jest to tak oczywiste, że nie ma potrzeby wprowadzać takich przepisów.

    No, te przepisy regulują zdaje się możliwość "podwyższenia udziału
    w kosztach" dla DG, i z niego może wynikać powód do rozważań :)
    UWAGA: odnoszę się do zapisków z ustawy o własności lokali, być może
    niesłusznie zakładając iż w prawie spółdzielczym są podobne regulacje.
    W "lokalowym" jest zapis że można wprowadzić wyzsze opłaty dla
    lokali użytkowych niż mieszkalnych - "jeśli jest to uzasadnione".
    No i wtedy zależy czym uzasadniano... jak np. koniecznością częstszego
    wymieniania drzwi "bo petenci otwierają"... :)

    pozdrowienia, Gotfryd