  • 1. Data: 2003-06-30 19:36:47
    Temat: czy firma lamie prawo??
    Od: "mszag" <m...@p...fm>

    Pracuje (w znaczeniu wykonywania pracy, bo w swietle prawa to chyba nie), w
    firmie informatycznej, ktora realizuje duzy projekt dla pewnej firmy. Jestem
    (niby) zatrudniony jako osoba wprowadzajaca dane do w/w projektu. Kierownik
    (chociarz wlasciwie trudno sie dowiedziec kto tam kieruje) zwodzi mnie (i
    wiele innych osob) juz od mniejwiecej miesiaca iz beda podpiswane umowy (o
    dzielo). Tymczasem pracuje juz miesiac i zadnych umów nie ma, nie moge nawet
    sie doprosic o pieczatke na druk do urzedu skarbowego, aby wyrobic sobie nr
    NIP, ktory rzekomo potrzebny jest do umowy. Zarabiam jak na razie wirtualne
    pieniadze (tzn wedle stawek krore zmieniaja sie z tygodnia na tydzien) moge
    podziwiac to ile zarobilem w pliku xls. Od ponad miesiaca nie otrzymalem ani
    umowy ani pieniedzy za moja prace.

    mam wiec pytanie czy TA firma postepuje zgodnie z prawem ?
    ewentualnie jakie przepisy lamie i co jej za to grozi?

    --
    -------=====MszaG====------
    GG: 3140896

  • 2. Data: 2003-07-01 08:25:36
    Temat: Re: czy firma lamie prawo??
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "mszag" <m...@p...fm> wrote in message
> [...]
    >
    > mam wiec pytanie czy TA firma postepuje zgodnie z prawem ?
    > ewentualnie jakie przepisy lamie i co jej za to grozi?

    Duzo by pisac ! Generalnie powinienes domagac sie intensywnie podpisania
    jakiejs umowy,
    ktora zabezpieczy twoje prawa do wynagrodzenia, bo jak na razie jestes na
    dobrej drodze,
    zeby nic nie dostac mimo wykonanej pracy ! Jezeli chcialbys sie nastawiac na
    ewentualne boje
    pozniejsze o jakies wynagrodzenie - zostawiaj jaknajwiecej sladow swojej
    pracy wykonanej
    w tej firmie - podpisuj dokumenty, albo przedkladaj te rozliczenia do
    podpisu zleceniodawcy,
    i sam je podpisuje - zeby poprostu miec ulatwiona droge dowodowa w
    ewentualnym postepowaniu
    przed sadem !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2003-07-01 09:05:54
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
    > mam wiec pytanie czy TA firma postepuje zgodnie z prawem ?
    > ewentualnie jakie przepisy lamie i co jej za to grozi?

    nie
    a ty powinienes zlozyc do sadu pracy wniosek o ustalenie stosunku pracy i
    jezeli wygrasz to firma bedzie musia\la cie zatrudnic

    TB

  • 4. Data: 2003-07-01 13:19:07
    Temat: Odp: czy firma lamie prawo??
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik mszag <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdq3fd$t98$...@s...futuro.pl...
> [...]
    >
    > mam wiec pytanie czy TA firma postepuje zgodnie z prawem ?
    > ewentualnie jakie przepisy lamie i co jej za to grozi?

    Oczywiście że ta firma łamie prawo-a konkretnie przepisy prawa pracy -np o
    terminowym wypłacaniu wynagrodznenia, także przepisy dot. ubezpieczeń-bo nie
    zgłasza cię do ZUS-u.
    Z tego co piszesz-twoje zajęcie-wprowadzanie danych -to nie jest żadne
    wykonywanie dzieła, dlatego umowa o dzieło nie bardzo tu wchodziłaby w
    rę( tego rodzaju umowa jest bardzo wygodna dla firmy zatrudniającej-bo nie
    płaci się składek zus tylko podatek ). Powinna być zawarta umowa zlecenia,
    albo umowa o prace. Jeśli umowy o prace pisemnie nie zawrzecie, a ty
    swiadczysz prace-to i tak stosunek pracy zostaje nawiązany.
    Jeśli nie zależy ci na dalszej pracy a chcesz tyko odzyskać pieniądze - to
    do inspekcji pracy możesz skargę złożyć. No i dobrze by było mieć świadków
    albo dokumenty-listy obecności, rozlicznia godzin pracy itp.. żeby udowodnić
    że pracę faktycznie świadczyłeś.
    Po kontroli PIP nie dość że cie musza zatrudnić i wypłacić zaległe
    wynagrodzenie-to jeszcze karę pieniężna będą płacić.
    Jak sądzisz, że cie chcą oszukać-to nie miej skrupułów i złoż skargę do PIP
    opisując całą sytuacją i proszac o kontrolę w tej firmie. Donosić jest
    nieładnie...ale o przestępstwach zawiadamiać trzeba:)
    -powodzenia R.