  • 1. Data: 2005-06-03 21:55:33
    Temat: czy bac sie notariusza?
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    Tak jak w temacie, niedłuo podpisuję akt notarialny w związku z kupnem
    mieszkanie.
    Czy mogę się obawiać jego niekompetencji, mam go jakoś sprawdzić? Pytam, bo
    zupełnie się na tym nie znam, a nie chcę być oszukana w tak ważnej kwestii
    jak akt własności.
    Notariusza polecił nam nasz developer (trochę jakby narzucając wszystkim
    kupującym...), który nawiasem mówiąc nie jest rzetelny...

    Będę wdzięczna za odpowiedzi

    ..acha... i jeszcze jedno, czy opłaty notarialne (kompletne takie jak
    sądowe, taksa , wypisy, etc...) różnią się od siebie w każdej kancelarii? Bo
    z tego co orientowałam się w Lublinie ceny są znacznie wyższe niż np. w
    Zielonce pod W-wą.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2005-06-03 21:59:53
    Temat: Re: czy bac sie notariusza?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "telcia" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Biorąc pod uwagę, że zwyczajowo to kupujący płaci za notariusza, to nie
    widzę problemu, by wybrać swojego. W końcu to kupujący więcej w tej
    transakcji ryzykuje, niż sprzedający, który wyjdzie od notariusza z
    gotówka.

  • 3. Data: 2005-06-03 22:09:53
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał :
> [...]
    > widzę problemu, by wybrać swojego. W końcu to kupujący więcej w tej
    > transakcji ryzykuje, niż sprzedający, który wyjdzie od notariusza z

    Tak, natomiast ja chciałabym tego notariusza ewentualnie sprawdzić, pochodzę
    z Lublina, a mieszkanie kupuję pod Warszzawą. Ten notariusz jest znacznie
    tańszy, i sporządza akty dla mieszkańców prawie całego osiedla , więc jest z
    kwestią na bieżąco.... Myślałam tylko zeby go sprawdzić (nie wiem gdzie),
    nigdy nie wiem,czy nie ma z moim developerem jakichś układów (jeśli jest to
    wogóle możliwe)...e developerowi nie ufam...oj, i to bardzo...

  • 4. Data: 2005-06-03 22:14:16
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

> [...]
    > widzę problemu, by wybrać swojego. W końcu to kupujący więcej w tej
    transakcji ryzykuje, niż sprzedający, który wyjdzie od notariusza z

    Chodzi też o to, że ja nie mam swojego wybranego natariusza, więc wolę
    załatwić to na miejscu ( tu gdzie mieszkam i gdzie kupiłam mieszkanie od
    developera) a developer już dawno, niestety dostał gotówkę .... ;-)

  • 5. Data: 2005-06-03 22:23:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jest to
    > wogóle możliwe)...e developerowi nie ufam...oj, i to bardzo...

    Wróżka, wahadełko :-) A Poważnie, to jak sprzedaje dla całego osiedla,
    to zdziwił bym się, jakby nie miał ukłądu z developerem. Przy czym
    niekoniecznie musi to być związane z jakimikolwiek nieprawidłowościami.

  • 6. Data: 2005-06-03 23:08:50
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <> napisał w wiadomości

    > Wróżka, wahadełko :-) A Poważnie, to jak sprzedaje dla całego osiedla,
    > to zdziwił bym się, jakby nie miał ukłądu z developerem. Przy czym
    > niekoniecznie musi to być związane z jakimikolwiek nieprawidłowościami.

    Nie ma żadnej instytucji która zrzesza notariuszy? Ktoś, kto ich
    nadzoruje?Instytucja do której mogę się zgłosić i go sprawdzic?

    Jeśli mogę się czegoś obawiać, to czego? na co mam zwrócić uwagę i z jakimi
    nieprawidłowościami mogę się zetknąć?

    Z wróżki i wahadełka tym razem rezygnuję ;-)

  • 7. Data: 2005-06-03 23:29:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    telcia napisał(a):
    > Nie ma żadnej instytucji która zrzesza notariuszy?

    jest, Izba Notarialna, aczkolwiek to tak samo zamknięta organizacja jak
    Izba Adwokacka czy Komornicza i jeszcze nie słyszałem o przypadku, żeby
    wykluczyli ze swoich szeregów kogokolwiek za jakiekolwiek przewinienie..
    takie "państwo w państwie"

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-06-04 05:46:08
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Masz prawo wyboru notariusza. Tym bardziej starałbym się wybrac innego
    notariusza aniżeli wybranego przez dewelopera. /z różnych względów m.in
    tych które zasugerowałeś/ Bądż ostrożny.
    Lączę pozdrowienia - Kazik k

  • 9. Data: 2005-06-04 08:12:58
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Problem w tym, iż jestem umówiona na podpisanie aktu w przyszłym tygodniu.
    Nie wiem, czy 3 dni przed terminem mam prawo do wycofania się. Poszły tam
    wszystkie moje dokumenty od developera, poza tym chyba notariusz przedstawia
    mi jakieś dokumenty sądowe, myślę, że nie mogę się juz wycofać... (?!)

  • 10. Data: 2005-06-04 08:19:20
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Czy znacie jakieś przypadki, kiedy notariusz zrobił krzywdę (celową)
    kupującemu ? Co może złego zrobić, nie bardzo wiem, na co mam zwrócić uwagę,
    czego się mogę obawiać, jakie czycha na mnie niebezpieczeństwo w związku z
    nierzetelnością notariusza
    Pozdr