  • 1. Data: 2002-03-12 20:00:27
    Temat: cznny żal
    Od: "Remirez" <r...@d...pl>

    o wyrażenie stanu jak w temacie, polecono mi w piśmie do urzędu, Na czym
    polega w znaczeniu prawniczym "czynny żal"
    pozdrawiam i dziękuje

  • 2. Data: 2002-03-12 20:10:09
    Temat: Re: cznny żal
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remirez" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
    > o wyrażenie stanu jak w temacie, polecono mi w piśmie do urzędu, Na czym
    > polega w znaczeniu prawniczym "czynny żal"

    Wydaje mi się, że chodzi o naprawienie szkody i pojednanie się z
    pokrzywdzonym.

    T.

  • 3. Data: 2002-03-12 20:53:24
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Mar 2002, Tomasz wrote:

    > Wydaje mi się, że chodzi o naprawienie szkody i pojednanie się z
    > pokrzywdzonym.

    Żal czynny występuje wtedy gdy sprawca już po popełnieniu przestępstwa
    dąży do minimalizacji jego skutków, w szczególności naprawienia
    wyrządzonej szkody. Sąd może to potraktować jako okoliczność
    uzasadaniającą nadzwyczajne złagodzenie kary (art. 60 ust. 2 pkt 1-2).
    Warunkiem jest aby dolna granica zagrożenia karą była niewspółmiernie
    surowa do skutków czynu zabronionego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-03-13 09:00:05
    Od: m...@n...spam.softax.com.pl (Mikolaj.)

    Popatrzmy jak Remirez zapodaje na pl.soc.prawo:
    >o wyrażenie stanu jak w temacie, polecono mi w piśmie do urzędu, Na czym
    >polega w znaczeniu prawniczym "czynny żal"
    >pozdrawiam i dziękuje

    Ja znam to tylko na przykładzie.
    Jesli spóźniłes się z zapłąceniem podatku np. VAT-u,
    lub (jeszcze gorzej) ze złożeniem deklaracji,
    a US nie wszczął jeszcze postępowania (jeśli
    powiedzmy deklarację VAt skłądasz nie 25-go,
    tylko 28-go, to na 100% jeszcze nie wszczął),
    to piesza czynny żal, że jest ci przykro i w ogóle
    i że zapłącisz z otsetkami. I nic ci nie moga zrobić,
    bo skarb państwa nie poniósł żadnej straty.
    Jeśli nie złożysz czynnego żalu, to za spóźnienie
    w złożeniu deklaracji moga przywalić grzywną
    (IIRC 500-5000zł)

    --
    =< Mikolaj Milewicz >=|Time in the past runs faster than in the future|
    Carina E 2.0 GSX600F| Do not use my message for commercial purposes |

  • 5. Data: 2002-03-13 17:01:58
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Na czym polega w znaczeniu prawniczym "czynny żal"
    Na podst. art.16 kodeksu karno skarbowego osoba, która korzysta z
    instytucji czynnego żalu, nie podlega karze za przestępstwo lub
    wykroczenie skarbowe, pod warunkiem że po popełnieniu czynu
    zabronionego zawiadomi o tym organy scigania, ujawniając istotne
    okolicznosci tego czynu.
    Podaj swój adres na: a...@w...kki.net.pl przesle ci wiecej wraz z
    gotowym wnioskiem i uzasadnieniem

    Artur Golański