eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu. › Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
  • Data: 2014-07-17 10:44:51
    Temat: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Jul 2014, Łobuz wrote:

    > No to w druga stronę. Nie wiem na ile jest to prawdziwa opowiastka. Kilka już
    > ładnych lat temu ją słyszałem. Policjant zatrzymał kierowcę na ograniczeniu,
    > czy na zakazie skrętu, w każdym bądź razie w tym sęk, że żadnego znaku
    > ograniczenia nie było. Zniknął. Czy ktoś go ściął czy zajumał, znaku nie
    > było. Policjant w zaparte szedł że według jakiejś tam dokumentacji w tym
    > miejscu obowiązuje
    > ustalony przepis
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Odnotowujemy, bo to ważne. Jak miał rację, to... miał rację.

    > i mandat się należy. Trochę mi to
    > śmierdzi aby to tak było ale coż, w naszym kraju wszyscy wiemy że absurd
    > goni za absurdem.

    Potrzebne byłyby bardzo ścisłe szczegóły plus szczegóły wiedzy którą
    posłużył się policjant.
    Tak, na drodze nie przestaje działać zasada "przestrzegania całego
    prawa", i fakt, że *na ogół* prawo drogowe sprowadzone jest do paru
    (no dobra, maks "niewieludziesięciu") prostych zasad (typu znaki
    ważniejsze od przepisów ogólnych, zjeżdżający z chodnika ustępuje
    prawie wszystkim, cofający ustępuje wszystkim itp), to może być tak,
    że nakaz zachowaia nie wynika ze znaku *oraz* nie wynika z konieczności
    oznakowania. Znak pełni rolę "przypomnienia".
    Był taki dość głośny wyrok w sprawie włączenia się do ruchu z drogi
    wewnętrznej - kierowca nie wiedział, że jest na "wewnętrznej", nie
    widząc A-7 ani B-20 śmiało wpakował się w jadącego z lewej poprzeczną.
    Okazało się, że nie ma przeszkód, aby obejrzał sobie na planach
    (teraz to geoportal jest publicznie dostępny) że droga jest "prywatna",
    więc miał ustąpić :>, nie ma obowiązku oznakowywania drogi wewnętrznej,
    to nie autostrada ani DDR.

    pzdr, Gotfryd