eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu. › Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
  • Data: 2014-07-17 17:19:54
    Temat: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A co ma być?
    > Rozporządzenie dość ściśle opisuje znaki, przypisując im kształty
    > okrągłe, trójkątne i prostokątne (w tym kwadratowe), za to nijak
    > nie uzależnia cechy "znak" od cechy "słupek" (co nie wyklucza
    > zdefiniowania wymogu umieszczenia znaku na odpowiedniej wysokości!)
    > Po prostu, słupkowi nic do "znaku".
    > Co najwyżej będzie to nielegalnie stojący słupek (bo legalnie on
    > tam stał w celu powieszenia na nim znaku).

    Wydawało mi się, że ze słupkiem opisuje, ale ok, może mi się tylko wydawało.

    > Tylko dla tych, którzy go nie widzą.

    Żartujesz :-)

    > Jak fizycznie zniknął to go NIE MA.
    > Nie ma opisanej w rozporządzeniu "trójkątnej tabliczki koloru żółtego
    > z czerwonym obramowaniem". Nie ma i już.
    > Poruszający się nie ma więc czego przestrzegać.

    A na starym znaku jak nie widać obramowania to jest ?

    > Można się zgodzić.

    > Podaj przepis, który skutkuje tak, że "przeterminowany znak" przestaje
    > być znakiem drogowym.

    Trzebaby najpierw stwierdzić kiedy jest ważny by było sens szukać kiedy
    ewentualnie już nie jest.

    > No i to jest meritum sprawy.
    > Dla celów ruchu drogowego jego ważność, czyli zobowiązanie do
    > przestrzegania, wynika z ustawy (PoRD) która odsyła do rozporządzeń,
    > a tam jest lista cech o których było wyżej (ksztatł, kolory, rozmiar,
    > zasięg działania).
    > I tam *nie ma* uzależnienia od prawidłowości jego postawienia.
    > No dobra, może źle widzę i nie doczytałem ;)

    Wydaje mi się, że jest, ale nie przesądzam. Wyobrazić można sobie np znak
    odwrócony do nas plecami.