  • 1. Data: 2004-07-08 07:00:59
    Temat: co zrobić z takim kwiatkiem ?? Zakład Energetyczny, raty i ..
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    hejo !
    kiedyś dawno żaliłem się , że dowalono mi karę za nielegalny pobór energii
    elektrycznej. kara jak na moje możliwości dość wysoka - poprosiłem o
    rozłożenie na raty.dokładnie na 10 rat.
    oficjalnie na pismie.
    i oficjalnie na piśmie otrzymałem pismo o następującej mniej więcej treści :
    Pozostałą kwotę 1590 rozkładamy *na 9 rat* płatnych w terminach jak niżej...
    i poniżej wymieniono harmonogram spłat ... 9 rat po 159 złotych ... 10 rata
    to odsetki przy których nie podano żadnej kwoty...

    9x1590 nie jest równe 1590

    co mam zrobić ? wykorzystać ich błąd i wpłacić tylko 9 rat ?

    co ciekawe w tej chwili doszli do tego że nie zgadza im się coś w rachunkach
    i zaczynaja nas molestowac o to , zeby wpłacić te zagubione w harmonogramie
    159 złotych wcześniej. wysyłają pisma o zaległościach i grożbie odłączenia
    dopływu energii ...

    jakoś tak niespecjalnie mam ochote ponosić konsekwencję braku umiejętności
    pana kierownika w materii obsługi kalkulatora.

    co mi poradzicie ?

  • 2. Data: 2004-07-08 08:34:07
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Moze chcą cię obciązyć odsetkami po zapłacie wszystkich rat ?
    Gdybym to ja chciał cię obciązyć odsetkami (o ile bym to zrobił) to bym
    zaczekał, aż cała zaległość zostanie uregulowana.

    Pzdr
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-07-08 11:56:16
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    wojtaszek napisał w news:ccj159$8mp$1@nemesis.news.tpi.pl :
    > Moze chcą cię obciązyć odsetkami po zapłacie wszystkich rat ?
    > Gdybym to ja chciał cię obciązyć odsetkami (o ile bym to zrobił) to bym
    > zaczekał, aż cała zaległość zostanie uregulowana.

    no raczej chodzi o co innego ....
    jeszcze raz - ktoś rozłozył mi kwotę 1590 złotych na 9 rat po 159 zł...
    i coś się tutaj nie zgadza ...

    mam kwit w którym napisali mi że do zapłacenia mam 1590 i mam wpłacić 9 x
    159 .....
    i czym mam się kierowac ??

    wolalbym oczywiście wybrać korzystniejsza dla siebie opcje ... to nie ja się
    pomyliłem i to nie ja wysłałem oficjalne pismo z harmonogramem spłat ....

    i wkurza mnie niezmiernie , to iż zamiast normalnie wyjasnic pomyłkę , ludki
    liczą ile mi jeszcze zostało do zapłaty i krzyczą że zalegam z jedną ratą

  • 4. Data: 2004-07-08 12:18:39
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Myśłe że doszukujesz sie dziury w całym.
    Po pierwsze jak to nazwałeś "dowalili Ci nielegalny pobór" a dalej pisze że
    sie zgodziłeś !!! więc kto tu kogo "dowalił" ???.
    PO drugie według mnie jest jasne że placisz 9 rat po 159 zł a 10 bedzie
    zaiwrqc 159 + odsetki od wszuyskich wpłat, po prostu kombinujesz i tyle.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 5. Data: 2004-07-08 12:33:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ccjco3$67u$1@news.onet.pl>, Jarek Skórski wrote:
> [...]
    > liczą ile mi jeszcze zostało do zapłaty i krzyczą że zalegam z jedną ratą

    Wiesz, myślę że to Ty im wisisz forsę i to w okolicznościach takich sobie.
    Poszli Ci na rękę i rozłożyli na raty, przy czym ktoś się rąbnął co się
    każdemu może zdarzyć, a Ty kombinujesz czy by ich jeszcze nie dało się
    jakoś orżnąć. W każdym razie nie sądzę aby wspomniana pomyłka była
    jednoznaczna z prawnym darowaniem Ci tych 159zł, wiec tak czy inaczej jak
    zechcą to to od Ciebie wyegzekwują.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-07-08 13:39:29
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Marcin Debowski napisał w news:kvejcc.rfj.ln@ziutka.router :

> [...]
    > pomyłka była jednoznaczna z prawnym darowaniem Ci tych 159zł, wiec tak
    > czy inaczej jak zechcą to to od Ciebie wyegzekwują.

    no pewnie , przecież skoro jestem złodziejem i kradłem energię, to teraz w
    tej materii też będę oszukiwał ...
    czy to nie jest logiczne ?
    chyba jest ...

    nie wiem czy ta istotna dla mnie pomyłka jest czy nie jest jednoznaczna z
    prawnym darowaniem mi 159 złotych czy nie ...
    wiem natomiast że domaganie się wcześniejszej spłaty 10 raty której na
    kwicie nie ma zupełnie mi nie leży i chce tego uniknąc

  • 7. Data: 2004-07-08 13:49:10
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Krzysztof Bajorek napisał w news:ccje3t$lfn$1@atlantis.news.tpi.pl :
> [...]
    > PO drugie według mnie jest jasne że placisz 9 rat po 159 zł a 10 bedzie
    > zaiwrqc 159 + odsetki od wszuyskich wpłat, po prostu kombinujesz i tyle.

    czy ja naprawde pisze az tak niezrozumiale ?
    ok, spróbuje jeszcze raz - jaśniej

    wedle zakładu energetycznego 9 x 159 = 1590
    proste, prawda ? pomylili się i przysłali mi harmonogram spłat 9 rat po 159
    złotych na ogólną kwotę 1590.
    to było w styczniu

    przychodzi maj i co się okazuje ??
    okazuje się, że wpłaciłem 5 x 159 czyli 795

    1590 - 759 daje nam 831, co podzielone na 159 daje nam wynik równy 5 ...

    jako że ostatnią ratę mam wpłacic we wrzesniu ( czyli terminowo pozostało 4
    sztuki rat) wychodzi im że nie wpłaciłem którejś raty ...
    czyli zalegam
    i straszą mnie odłączeniem

    tymczasem ja nie zalegam , bo co miesiąc płacę im wg harmonogramu spłat ,
    który od nich otrzymałem...

    mam ich za to przeprosic i błagać żeby się wstrzymali z wyłączeniem ??

  • 8. Data: 2004-07-08 15:58:14
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Skórski" napisał w wiadomości:

> [...]
    > wiem natomiast że domaganie się wcześniejszej spłaty 10 raty której na
    > kwicie nie ma zupełnie mi nie leży i chce tego uniknąc

    Dla mnie sprawa jest dosc jasna. Piszesz, ze pismio dostales o tresci:

[...]

    Nie ulega watpliwosci ze twoj dlug to 1590. Ani slowem w pisnmie nie ma o
    umozeniu Ci czesc tej kwoty.

    Z pisma wynika ze masz zaplacic 9 rat po 159 zl i jedna rate (dziesiata
    rate) stanowiaca pozostala czesc twojego dlugu wobec wierzyciela, czyli
    159 + nalezne odsetki.

    W ewentualnym postepowaniu Sadowym, jesli nie zaplacisz calej sumy, Sad z
    pewnoscia nie uzna tego pisma jako darowanie czesci dlugu.

    Swoja droga nawet oczywiste bledy rachunkowe w wyrokach sadowych moga byc
    sprostowane, bez wplywu na ich tresc.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 9. Data: 2004-07-08 16:07:43
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    treneros napisał w news:ccjr2i$n4p$1@nemesis.news.tpi.pl :

> [...]
    > Z pisma wynika ze masz zaplacic 9 rat po 159 zl i jedna rate (dziesiata
    > rate) stanowiaca pozostala czesc twojego dlugu wobec wierzyciela, czyli

    po pierwsze nie ma żadnych odsetek
    po drugie - jeśli to tak oczywiste- dlaczego w tej chwili domagaja się
    spłaty raty którą operator kalkulatora zgubił podczas skomplikowanych
    obliczen ? dlaczego sugerują mi że czegoś nie zapłaciłem , skoro
    systematycznie od stycznia dostaja po 159 zybli na konto ?
    Czy mam rozumieć że 10 rata pt odsetki może być wymagalna w każdej chwili
    ( chociaz nie będzie żadnych odsetek ) ponieważ nie ma przy niej daty
    płatności ??

    Niestety , ja nie widze tu żadnej jasności
    ; (

  • 10. Data: 2004-07-08 18:49:37
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 8 Jul 2004 18:07:43 +0200, na pl.soc.prawo, Jarek Skórski napisal(a):

> [...]
    > płatności ??
    >
    > Niestety , ja nie widze tu żadnej jasności

    To w odpowiedzi na ich wezwanie napisz im, ze nie wiesz o jaka zaleglosc
    chodzi, bowiem raty spalcasz zgodnie z otrzymanym harmonogramem i niech oni
    wyjasniaja.

    BTW : a nie bylo przypadkiem tak, ze rozlozenie na raty bylo uwarunkowane
    wczesniejszym wplaceniem tych brakujacych 159 zl ?

    --
    Mieczysław
    ----