  • 21. Data: 2004-09-30 06:03:02
    Temat: Re: co robic ze starymi fakturami
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:37pfjc.rlb.ln@ziutka.router...

    > Dlaczego? Zrozumiałem, że istotą jest nieupublicznianie danych osobowych a
    > nie udokumentowanie zniszczenia. Zresztą protokół zawsze można sporządzić.

    ja pisze ze swojego doswiadczenia, kiedy oddaje na makulature zwroty swoich
    wydawanych gazet, a sa one moim towarem handlowym. te resztki które nie
    sprzedam, nie moge sobie wywalic na smietnik,tylko oddac na makulature, i
    miec protokół ze zostały zniszczone. Tak u mnie urzednicy zadecydowali, ze
    tylko protokół zniszczenia podpisany przez firme niszczaca moje gazety jest
    dowodem na to ze ich juz nie ma.
    dlatego tak sobie kombinuje ze akta firmy w ilus tam tonach sa wazniejsze
    niz moje faktury, wiec pewnie ktos mogłby mu sie doczepic, ze tylko oddał na
    makulature i nic wiecej.
    taki protokół pisze sie samemu, a oni mi tylko podbijają.

    swoje akta niszcze przez wspomniane firmy archiwizujace dane.

    pozdrawiam

    L.

  • 22. Data: 2004-09-30 07:46:41
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Podaj mi KONKRETNE przepisy, które mówią, że te dane z faktur podlegają
    > rzekomej ochronie.

    USTAWA
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    o ochronie danych osobowych

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    Art. 51.
    1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
    osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności
    albo pozbawienia wolności do roku.

    Jest zatem oczywiste ze wystawca faktur jest zobowiazany do ich zniszczenia
    w sposób "uniemozliwiajacy dostęp do nich osobom nieupoważnionym".

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 23. Data: 2004-09-30 07:50:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cjg7r9$ff1$1@atlantis.news.tpi.pl>, L. wrote:
> [...]
    > tylko protokół zniszczenia podpisany przez firme niszczaca moje gazety jest

    Ale czy to nie służy ewidencji materiałowo-finansowej (straty, odlicznia
    etc)?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2004-09-30 09:30:01
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Tak u mnie urzednicy zadecydowali, ze

    > Ale czy to nie służy ewidencji materiałowo-finansowej (straty, odlicznia
> [...]

    no włsnie nie, bo fakturuje tylko ilość sprzedanych gazet, a zwroty nie są
    dla mnie żadnym kosztem, itp.
    jednak protokół musze mieć. czy tylko mnie sie tak urzednicy czepiają???

  • 25. Data: 2004-09-30 10:05:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-09-30 09:46, Lesio5 rzecze:
> [...]
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    Sęk w tym, że dane osobowe na fakturach NIE SĄ zbiorem danych.

    > Jest zatem oczywiste ze wystawca faktur jest zobowiazany do
    > ich zniszczenia w sposób "uniemozliwiajacy dostęp do nich
    > osobom nieupoważnionym".

    Byłoby oczywiste, gdyby faktura była zbiorem danych osobowych,
    a nim NIE JEST.

    W związku z tym oczywiste jest, że wystawca faktur nie jest zobowiązany
    do ich niszczenia czy też ochrony dostępu do nich osobom trzecim.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 26. Data: 2004-09-30 16:58:17
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Chlopcze, nie prowadz polemik wycinajac niewygodne dla ciebie fragmenty.

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    W mysl tego paragrafu dane osoby fizycznej na fakturze SĄ danymi osobowymi.

  • 27. Data: 2004-09-30 16:59:04
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Owszem, to jest istota ustawy o ochronie danych osobowych.

  • 28. Data: 2004-09-30 19:48:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn wrote:

    > Nazwisko, adres, podpis osoby fizycznej. Nie widziales firm jednoosobowych?
    > Dzialalnosci gospodarczej? Takis niekumaty?
    >
    > Oczywiscie ze dane z faktur podlegaja OCHRONIE i nie powinny byc
    > udostepnione osobom niepowolanym. A takie jest niebezpieczenstwo przy
    > oddaniu niezniszczonych faktur na makulature.

    Tak, ale to są wtedy (formalnie) dane firmy (osoby prawnej), a nie osoby
    fizycznej. Czyż nie?

  • 29. Data: 2004-09-30 19:53:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lesio5 wrote:

    > Dzieki. Juz znalazlem pare namiarów w Wawie.

    Oj, kombinujesz.

    Warszawa? No to ładujesz makulaturę 'na pakę', jedziesz do
    Konstancina-Jeziornej, wsypujesz na wieeeeeeeeeelki stos i jeszcze parę
    złotych Ty dostaniesz. Nie orientuję sie, jakie są ceny makulatury, ale
    za kilka ton to chyba w miarę konkretne pieniądze będą.

    Kwitek pozbycia się papieru dostaniesz (rachunek za makulaturę :) ) a
    przecież nikt nie będzie chodził po tym stosie, żeby pracowicie spisywać
    dane z Twojej makulatury :)

  • 30. Data: 2004-09-30 20:06:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    wiadomości news:cjhnud$2i1g$1@news2.ipartners.pl...

    > Tak, ale to są wtedy (formalnie) dane firmy (osoby prawnej), a nie osoby
    > fizycznej. Czyż nie?

    Nie. W świetle ustawy o ochronie danych sa to dane osobowe.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt