  • Data: 2003-02-12 10:46:47
    Temat: Re: ciaza. dzialalnosc gosp. i ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12-02-2003 10:32, Użytkownik Agnieszka Krysiak napisał:

    > Ostatnio dowiadywałam sie dokładnie w takiej sprawie, ponieważ mnie
    > również dotyczy, i dowiedziałam się, że jeśli kobieta nigdzie nie jest
    > zatrudniona na etat, a prowadzi DG i opłaca własne składki, to
    > przysługuje jej zasiłek macierzyński w wysokości średniej podstawy ZUS z
    > ostatniego roku (bodajże). Nie przysługuje jej urlop macierzyński.

    To dość logiczne. Osobie prowadzącej DG nie przysługuje z mocy prawa
    *żaden* urlop. Ani maciezyński, ani wypoczynkowy.
    Co najwyżej bezpłatny - zamyka firme i nie ma dochodu :-)

    Urlop mam wtedy ja sama tak zadecyduję :-) tzn. na świete nigdy :-)

    Urlop maciezyński to okres zwolnienia z obowiązku pracy - ZUS nie ma tu
    nic do gadania.
    Kto może Cię zwolić z obowiązku pracy we wlasnej firmie?

    Zasiłek maciezyński to świadczenie pienięzne z ubezpieczenia społecznego.
    Co za pomieszanie pojęc. :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk