  • 11. Data: 2008-05-20 21:11:50
    Temat: Re: chciałbym zwrócić vistę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    taipale wrote:
    > czy w polsce mozna zwrocic zakupiona z laptopem viste ?
    > nie chce visty - wole kupic xp - niestety do mojego modelu
    > laptopa byla tylko vista ... bez systemu tez nie sprzedawali.
    > http://www.idg.pl/news/152234.html

    Ja ja chcę zwrócić nadowozie z samochodu, a resztę zatrzymać.

    Możesz oddać całość albo nic.

  • 12. Data: 2008-05-20 22:02:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    witek pisze:

    > Ja ja chcę zwrócić nadowozie z samochodu, a resztę zatrzymać.

    Jak zalejesz omyłkowo benzynę do auta z silnikiem wysokoprężnym
    też nie ma opcji "zwrotu paliwa" - kupiłeś omyłkowo - oddawaj auto.

    6008

  • 13. Data: 2008-05-20 22:54:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 maj 2008 21:37
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > I ma lepsze zarządzanie uprawnieniami, c'nie?

    W jakim sensie lepsze? Nie wgryzałem się w to jakoś specjalnie, zwłaszcza,
    że zarządzanie uprawnieniami w przypadku stacji roboczej takie sobie jest.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 14. Data: 2008-05-20 22:56:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > I ma lepsze zarządzanie uprawnieniami, c'nie?

    W jakim sensie lepsze? Nie wgryzałem się w to jakoś specjalnie, zwłaszcza,
    że zarządzanie uprawnieniami w przypadku luźno biegającej stacji roboczej
    takie sobie jest i zwykłe ACLe wystarczą, zresztą nawet ich nikt nie używa,
    bo i po co, skoro w Windows bez praw admina pracować się prawie nie da.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 15. Data: 2008-05-21 05:20:29
    Od: "taipale" <e...@h...com>

    > Jak zalejesz omyłkowo benzynę do auta z silnikiem wysokoprężnym też nie ma
    > opcji "zwrotu paliwa" - kupiłeś omyłkowo - oddawaj auto.

    miedzy benzyna i ropa jest wybor ... z wyjatkiem paru laptopow tanich
    marek bez systemu dla wiekszosci modeli markowych zawzse jest vista.
    to jest wymuszanie na ludziach zakupu czegos, czego nie chcą i nie muszą
    chcieć ...

  • 16. Data: 2008-05-21 05:43:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-20, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > W jakim sensie lepsze?

    Bez biegania po trybie awaryjnym masz dostęp do praw NTFS każdego pliku.

    > Nie wgryzałem się w to jakoś specjalnie, zwłaszcza,
    > że zarządzanie uprawnieniami w przypadku luźno biegającej stacji roboczej
    > takie sobie jest i zwykłe ACLe wystarczą,

    Nie masz dostępu do interfejsu z uprawnieniami. Masz tylko proste
    attrib, ale to uprawnienia nie są. To są atrybuty plików. Zaszyfrować
    możesz sobie jedynie "Moje Dokumenty".

    > zresztą nawet ich nikt nie używa, bo i po co, skoro w Windows
    > bez praw admina pracować się prawie nie da.

    No to jeszcze:
    1. Udostępnij na Home katalog inny niż domowy po sambie.
    2. Podłącz się po RDP do Windowsa XP Home

    Wszystkie te rzeczy są raczej istotne z punktu widzenia np. Windowsa
    w firmie, albo dostępu zdalnego. Home to nie jest tylko ograniczenie
    logowania do domeny.

    Ale że się robi lekko OT, to na tym pozwolę sobie zakończyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-05-21 10:37:14
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    chciałbym zwrócić vistę

    ja też... :)

    pzdr
    mk

  • 18. Data: 2008-05-21 11:36:31
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Kaiser Souza pisze:
    > ja też... :)

    To jakaś lista społeczna? Można się dopisać? :>

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 19. Data: 2008-05-21 22:39:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2008, Tristan wrote:

    > (autor qwerty
    >
    > A reszta ma profy? To dziwni ludzie

    Albo i nie :)
    Mi z kilkuletniego bilansu wychodzi, że jak już kupić (i nie ma mowy
    o przypadku "dla studenta za 150" bo to zmienia postać rzeczy), to
    należy kupić prof i nie-OEM tylko normalny.
    Niestety, wstawienie użerania się z ograniczeniami HE jest przez MS
    dobrze wyliczone: nie wiem czy Bill umie organizować pisanie nie
    krytykowanych za wady OSów, ale sprzedawać to je umie ;>

    > ja kupuję HE nawet dla klientów,

    No to od klientów zalezy pewnie :D

    > bo prof tyle, że domenie lata.

    Jasne.
    Z drukarką (serwowaniem) w HE już miałem okazję walczyć. Polecam ;) (ale
    DA SIĘ, niemniej polecam :))

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-05-21 22:41:06
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > używa,
    > bo i po co, skoro w Windows bez praw admina pracować się prawie nie da.

    Nieprawda. Praca na zwykłym koncie chroni przez 99% wirusów i trojanów i nie
    ma już chyba na rynku 16 bitowych aplikacji z czasów Windows 98 które by
    miały problemy z ACL oraz NTFS.

> [...]
    > ja kupuję HE nawet dla klientów, bo prof tyle, że domenie lata. A domenę
    > ja na oczy widziałem tylko w szkole, bo tam tak MS promuje.

    20-30 komputerów i admin bez domeny będzie miał IMHO ciężko. A jej
    kontrolerem może być darmowa samba. Nie spotkałem jeszcze sieci w firmie bez
    domeny, choćby na sambie.