  • 1. Data: 2008-05-20 13:41:05
    Temat: c.d. - budownictwo - orzeczenia w sprawch sądowcy
    Od: "contigo" <c...@t...pl>

    Witam,

    może się komuś przyda poniższa informacja:
    PINB i WIMB uważają, że w ich zakresie działalności oceny rzeczywistego
    stanu (po oddaniu do użytkowania budynku) nie ma. Przyjeli, klepnęli, więc
    nic nie można zrobić. Prawdopodobnie boją się podważyć swoj wcześniejsze
    interpretacje.
    Telefonicznie w Ministerstwie Infrastruktury dowiedziałem się, że PINB
    powinien jednak mieć to w swoich obowiązkach. Generalnie sprawa wygląda tak,
    że należy wziąć sobie eksperta (rzeczoznawcę) i działać. Samo MI nie
    wykonuje takich orzeczeń, a wszelkiego podręczniki typu "komentarz do
    rozporządzenia" nie są warte funta kłaków (w kontekście wartości prawnej).

    Swoją drogą ile może kosztować ekspertyza w prostej sprawie? Prosta sprwa
    polega na wykonaniu "w terenie" 10 pomiarów długości (gdzie każdy pomiar
    jest <= 5 m). Wiem, mogę zadwonić do rzeczoznawcy. Dzwoniłem do 5, wszyscy
    są zajęci, a o cenach dykutować nie chcieli.