  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: chciałbym zwrócić vistę
    Date: 21 May 2008 07:43:59 +0200

    On 2008-05-20, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > W jakim sensie lepsze?

    Bez biegania po trybie awaryjnym masz dostęp do praw NTFS każdego pliku.

    > Nie wgryzałem się w to jakoś specjalnie, zwłaszcza,
    > że zarządzanie uprawnieniami w przypadku luźno biegającej stacji roboczej
    > takie sobie jest i zwykłe ACLe wystarczą,

    Nie masz dostępu do interfejsu z uprawnieniami. Masz tylko proste
    attrib, ale to uprawnienia nie są. To są atrybuty plików. Zaszyfrować
    możesz sobie jedynie "Moje Dokumenty".

    > zresztą nawet ich nikt nie używa, bo i po co, skoro w Windows
    > bez praw admina pracować się prawie nie da.

    No to jeszcze:
    1. Udostępnij na Home katalog inny niż domowy po sambie.
    2. Podłącz się po RDP do Windowsa XP Home

    Wszystkie te rzeczy są raczej istotne z punktu widzenia np. Windowsa
    w firmie, albo dostępu zdalnego. Home to nie jest tylko ograniczenie
    logowania do domeny.

    Ale że się robi lekko OT, to na tym pozwolę sobie zakończyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl