    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 28 Jun 2010 11:59:21 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: casus odsetki ustawowe

    On Sun, 27 Jun 2010, jaxa-lotka wrote:

    > jak wyliczyc prawidlowo odsetki ustawowe (musze napisac pozew o nakaz
    > zaplaty).
    >
    > wystawilam pewnej firmie fvat na powiedzmy 10 000 zl.
    > po uplywie 30 dni (i tak bylo 15 dni po terminie) kontrahent wplacil mi 7000
    > zl.
    > 3000 zl nie wplacil do dzisiaj pomimo, ze od uplywu terminu minelo juz 90
    > dni.
    >
    > jak to teraz zalatwic?
    > czy odsetki naleza sie od calej FV od dnia nastepnego po uplywie terminu
    > platnosci?

    No, widzę że co poniektórzy to nawet "wersję TP w starym wykonaniu"
    by przebili :P (znam przypadek firmy, która wpłaciła kiedyś za mało
    o dwa czy trzy grosze, i jak kiedyś się później faktycznie spóźniła
    z zapłatą, to dowiedzieli się że "mają zaległości od 400 dni" :P)
    Powiedzmy, że z kwoty wpłaty możesz najpierw sobie potrącić odsetki,
    i to jest najwyższa "kara" dla spóźnionego płatnika (więcej mu zostanie
    do obłożenia późniejszymi odsetkami).

    pzdr, Gotfryd