eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrobić ? › Re: brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
    Date: Sun, 18 Aug 2013 22:45:57 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <kurbq1$r2b$1@news.task.gda.pl>
    References: <kuonvc$7aq$1@mx1.internetia.pl>
    <520ffb61$0$1447$65785112@news.neostrada.pl>
    <kuq9cj$2t1$1@mx1.internetia.pl>
    <5210c8a0$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <kuqvbb$7ug$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1376858753 27723 46.171.108.166 (18 Aug 2013 20:45:53 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Aug 2013 20:45:53 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:726148
    [ ukryj nagłówki ]

    ww wrote:

    > Nawiasem mówiąc jeśli kupuje towar w sklepie to jakim cudem może
    > wiązać mnie potem jakaś
    > umowa dotycząca gwarancji z producentem ? Czy sklep reklamując i
    > sprzedając towar jako objęty
    > jakimś tam okresem gwarancyjnym może całkowicie odciać się od
    > odpowiedzialności za
    > wykonanie tej gwarancji ? To jest coś na zasadzie: na ten sprzęt jest
    > milion lat gwarancji ale jak się
    > zepsuje to proszę z pretensjami do innego sklepu

    przy zakupie konsumenckim obligatoryjną odpwoedzialnością jest
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową.

    Gwarancja jest opcjonalna, zwykle udziela jej producent, wydając zwykle
    odpwiedzni dokuemnt który winien zostać wypełniony u sprzedawcy w chwili
    sprzedaży, zwykle jest wypełniany w chwili reaklamacji:)


    Sprzedawca ma obowiązek (chyab nie jestem pewien) na żadanie klienta
    pośredniczyć w naprawie gwarancyjnej, przyjmując zepsuty sprzet i odsyłając
    go do serwisu autoryzowanego przez producenta, zwykle tez można zepsuty
    sprzet przekazać bezpośrdnio do serwisu pomijajać sprzedawcę.

    Pośrednictwo sprzedawcy zwykle przedłuża czas naprawy. Bo psrzedawca musi to
    wysłać a potem odebrac z serwisu, a nie jest zobligowany do uczenienia tego
    natychmiast. Może np wysyłac i odbierać raz w tygodniu.
    Przy przyjeciu poinformuje nas że deklarowny czas naprwy z karty
    gwarancyjnej przedłuży sie o czas jego obsługi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1