  • Data: 2013-08-20 11:36:03
    Temat: Re: brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrobić ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Aug 2013, Chocobo wrote:

    > Gwarancja jest na przedmiot, a nie na kupującego.

    A jaka jest podstawa prawna do tej tezy?
    Najlepiej cytat, może być z linkiem.
    Nie pytam o OPIS, pytam o PRZEPIS (może być wyrok sądowy
    z uzasadnieniem).

    > Przecież nawet nie musiałeś
    > go sprzedawać, wystarczy, że dostałeś coś w prezencie.

    No to ten co dostał nie może "podskakiwać".
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6624
    ,20120428,darowizna.html
    +++
    Art. 892.
    Jeżeli rzecz darowana ma wady, darczyńca obowišzany jest
    do naprawienia szkody, którš wyrzšdził obdarowanemu przez to,
    że wiedzšc o wadach nie zawiadomił go o nich w czasie właœciwym.
    Przepisu tego nie stosuje się, gdy obdarowany mógł z łatwoœciš
    wadę zauważyć.
    ---

    Wszystko.

    Sprzedawca w sklepie tego przedmiotu NIE DAROWAŁ nikomu i on
    nie ma zobowiązań wobec obdarowanego.
    Jak darczyńca chce, to może przyjąć reklamację od obdarowanego
    i samemu iść do sklepu ;)

    OCZYWIŚCIE, *możesz* zrobić obdarowanego swoim pełnomocnikiem.
    Ale będzie wtedy występował w Twoim imieniu :)

    Rozsądny sprzedawca nie będzie się o to burzył, bo z powodu
    wyżej nie może nie uznać takiego pełnomocnictwa.
    Ale formalnie...

    > Oczywiście może się
    > zdarzyć nieuczciwy sprzedawca, ale myślę, że skarga do ukoik by go szybko
    > naprostowała.

    Sądy naprostowały już niejednego konsumenta, który na podstawie
    bezzasadnych uproszczeń wynikłych z opisów na stronach rzeczników
    postanowił "wygrać swoje" nie mając racji.

    Popatrz na powyższe - taki niby drobiazg, ale wazny: w czyim
    imieniu składana jest reklamacja.
    Jak obdarowany złoży ją we własnym imieniu, to zaden "KiK"
    mu nie pomoże.

    pzdr, Gotfryd