  • Data: 2013-08-18 22:52:55
    Temat: Re: brak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrobić ?
    Od: Chocobo <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-18 22:11, Adrian pisze:
    > Zawsze robię ksero paragonów. Czy jest ono dowodem do ewentualnej
    > gwarancji gdy paragon wyblaknie?

    Oczywiście. Ty masz mieć dowód zakupu. To może być równie dobrze wyciąg
    z konta. Jeśli ktoś stawia opór to zawsze może sprawdzić ten paragon ze
    swoją kopią (zdaje się 5 lat ma obowiązek trzymać, ale nie dam głowy)

    > Jeszcze jedno pytanie. Czasami zdarzy mnie się sprzedać rzecz która jest
    > jeszcze na gwarancji innej osobie. Co w przypadku, gdy przedmiot ulegnie
    > awarii wówczas nowy nabywca może reklamować przedmiot jak na dowodzie
    > zakupu są moje dane?

    Gwarancja jest na przedmiot, a nie na kupującego. Przecież nawet nie
    musiałeś go sprzedawać, wystarczy, że dostałeś coś w prezencie.
    Oczywiście może się zdarzyć nieuczciwy sprzedawca, ale myślę, że skarga
    do ukoik by go szybko naprostowała.

    Marcin