  • Data: 2013-08-18 22:45:57
    Temat: Re: brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ww wrote:

    > Nawiasem mówiąc jeśli kupuje towar w sklepie to jakim cudem może
    > wiązać mnie potem jakaś
    > umowa dotycząca gwarancji z producentem ? Czy sklep reklamując i
    > sprzedając towar jako objęty
    > jakimś tam okresem gwarancyjnym może całkowicie odciać się od
    > odpowiedzialności za
    > wykonanie tej gwarancji ? To jest coś na zasadzie: na ten sprzęt jest
    > milion lat gwarancji ale jak się
    > zepsuje to proszę z pretensjami do innego sklepu

    przy zakupie konsumenckim obligatoryjną odpwoedzialnością jest
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową.

    Gwarancja jest opcjonalna, zwykle udziela jej producent, wydając zwykle
    odpwiedzni dokuemnt który winien zostać wypełniony u sprzedawcy w chwili
    sprzedaży, zwykle jest wypełniany w chwili reaklamacji:)

    Sprzedawca ma obowiązek (chyab nie jestem pewien) na żadanie klienta
    pośredniczyć w naprawie gwarancyjnej, przyjmując zepsuty sprzet i odsyłając
    go do serwisu autoryzowanego przez producenta, zwykle tez można zepsuty
    sprzet przekazać bezpośrdnio do serwisu pomijajać sprzedawcę.

    Pośrednictwo sprzedawcy zwykle przedłuża czas naprawy. Bo psrzedawca musi to
    wysłać a potem odebrac z serwisu, a nie jest zobligowany do uczenienia tego
    natychmiast. Może np wysyłac i odbierać raz w tygodniu.
    Przy przyjeciu poinformuje nas że deklarowny czas naprwy z karty
    gwarancyjnej przedłuży sie o czas jego obsługi.