eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak pisemnej gwarancji - można z tym cokolwiek zrobić ? › Re: brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "ww" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak pisemnej gwarancji - mo żna z tym cokolwiek zrob ić ?
    Date: Sun, 18 Aug 2013 19:01:59 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <kuqvbb$7ug$1@mx1.internetia.pl>
    References: <kuonvc$7aq$1@mx1.internetia.pl>
    <520ffb61$0$1447$65785112@news.neostrada.pl>
    <kuq9cj$2t1$1@mx1.internetia.pl>
    <5210c8a0$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-44-62.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1376845995 8144 77.253.44.62 (18 Aug 2013 17:13:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Aug 2013 17:13:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:726136
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:5210c8a0$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...

    >>> Nic. Gwarancja jest DOBROWOLNYM oświadczeniem woli gwaranta.
    >>> Jeśłi "na paragon" to lepiej od razu założyć, że nie ma gwarancji i
    >>> trzeba
    >>> się bujać z "niezgodnością z umową", chyba że sprzedawca sam się
    >>> podłoży.
    >>
    >> Dobrowolność udzielenia gwarancji a dobrowolność potwierdzenia jej na
    >> piśmie
    >> to 2 różne sprawy !
    >>
    >> Czyli jak zwykle są przepisy które sprzedawcy mają w dupie a ja mogę
    >> najwyżej u nich
    >> nie kupować ?
    >
    > Niekoniecznie sprzedawcy. Z reguły gwarancji nie udziela sprzedawca, a
    > producent, importer, dystrybutor czy jeszcze ktoś inny.

    Z reguły to ja słyszę "udzielamy gwarancji" (nie producent, MY UDZIELAMY!).
    A jeśli udziela
    producent to też kartę gwarancyjną powinien dołączyć i zadbać o jej
    prawidłowe wypełnienie
    (np data zakupu).

    Nawiasem mówiąc jeśli kupuje towar w sklepie to jakim cudem może wiązać mnie
    potem jakaś
    umowa dotycząca gwarancji z producentem ? Czy sklep reklamując i sprzedając
    towar jako objęty
    jakimś tam okresem gwarancyjnym może całkowicie odciać się od
    odpowiedzialności za
    wykonanie tej gwarancji ? To jest coś na zasadzie: na ten sprzęt jest milion
    lat gwarancji ale jak się
    zepsuje to proszę z pretensjami do innego sklepu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1