  • 61. Data: 2012-09-07 18:33:25
    Temat: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-07 11:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nabywca nie zna się na szczegółach. Nawet nei wiedział co to
    > jest ten Annex

    Hmmm wsiadając za kółko też mógł nie słyszeć, że do tego trzeba
    mieć prawo jazdy.

    > - ba nie wiedział nawet, ze cos takiego istnieje

    I to ma o czymś świadczyć ?

    > - ta informacja była mu zbędna (to sprzedawca wprowadził nabywce
    > w błąd i namówił do zakupu czegoś, czego ten 1) nie potrzebował

    Ty patrz ... nie potrzebował a jednak kupił mimo wyraźnego
    oznakowania na produkcie, że ten produkt nie spełnia jego
    oczekiwań. Ani chybi - wioskowy głupek.

    > 2) nie działało zgodnie z zapewnieniem), i jeśli okazałoby się,
    > że modem zadziałał, dalej by nie wiedział. Nabywca potrzebował
    > rozdzielić sygnał w domu na kilka urządzeń. Tak trudno to
    > zrozumieć?

    Łatwo to zrozumieć. Jeśli nie wie/nie zna się na tym jak się
    rozdziela taki sygnał, to pyta się o to osób, które wiedzę taką
    posiadają. Ale wiem - głupota nie boli.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 62. Data: 2012-09-07 18:40:47
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > No i tu dotknąłeś senda problemu - "problem" który przedstawiasz
    > wiąże się z dostarczaniem środków eksploatacyjnych.
    > To tak, jakby ktoś miał pretensje do sprzedawcy routera, że
    > router nie działa. A po prostu nie ma prądu.
    > To jest inna kategoria "błędu" i IMO prowadzi na manowce.

    Moim zdaniem ta sama. Router będzie działał perfekt po
    dostarczeniu do niego prawidłowego sygnału.

    Diesel też na benzynę nie pojedzie :)

    > Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
    > co ma na opakowaniu błędną informację.

    Ależ imho ma poprawną informację. Wskazuje "obslugiwany anex"
    ... Do sprzedawcy okularów też będziesz miał pretensje jak
    zamówisz sobie -2 doptrie miast + dwóch dioptrii ?

    Nie, nie będziesz miał. Bo Ty się na dioptriach nie znasz, i
    receptę na rozwiązanie Twoich problemów da Ci ktoś kto na
    dioptriach się zna. A porównuję to do okularów, bo na św.p.
    stadionie X lecia widziałem staruszków wykłucających się z
    handlarzem, że sprzedał mi pan okulary do czytania (były takie
    stoiska) , widzę literki ale po 3 minutach oczy i łeb mnie
    naparzają, że hej.

    > reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*.

    Na tym możemy poprzestać, bo zabrniemy w kozi róg. Ty mnie nie
    przekonasz ani ja Ciebie. Dla mnie jako konsumenta w dobie
    dzikich technologii jasnym jest, że jak kupuję sprzęt techniczny
    muszę znać perfect wymagania techniczne mojej potrzeby i
    porównać je do oferowanego produktu. W Przypadku modemów dsl
    podstawowym pytaniem jakie pojawi się u każdego kto się na tym
    zna jest pytanie o anex. Idąc z taką osobą do sklepu w zyciu nie
    kupiłbyś złego urządzenia, bo jest jak byk oznakowane jaki anex
    to obsługuje.

    > Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co
    > najmniej naciąganie klienta, jeśli nie wprost wprowadzenie
    > w błąd.

    Z każdym pod warunkiem, że anex A. I ta informacja nie jest ukryta.

    > Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
    > sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
    > dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

    Za darmo ? :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 63. Data: 2012-09-07 20:34:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <1...@2...invalid>

    > Czy ja mam jakieś zwidy?
    >
    > <http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98b
    afbcb29f012338d986.jpg>

    > Link z aukcji allegro...
    >
    > I jak byk stoi Annex A, o czym autor wątku przyciśnięty napisał zresztą

    A co to ten Annex A ?

  • 64. Data: 2012-09-07 20:36:23
    Od: <1...@2...invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209071205140.2184@quad>:

    > Przyznam, że również wychylę się i też jestem... za :>
    > Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
    > co ma na opakowaniu błędną informację.

    Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
    wsparcie dla dwóch typów połączeń"

    i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

    "Każde łącze" to łącze wymienione w specyfikacji poniżej na naklejce -- sam
    dobrze wiesz, że nie należy kończyć czytania po znalezieniu przepisu, który
    Ci pasuje, bo np. dwa paragrafy dalej są wyłączenia...

    > za taką reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*

    Ale jaką reklamę?

    > Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
    > z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.

    A nie napisali?

    > Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
    > tak mieli właśnie napisać.

    Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

    > Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co

    Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
    potem o dostawcy

    > I teraz hint: pociągnięcie do odpowiedzialności za to, że na pudle
    > był napis "działa z Dialogiem", to powinna być właściwość państwa
    > libralnego.

    Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować.
    To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
    opierając się wyłącznie na tekście "idealny do każdego łącza internetowego"
    (na fakturze z PT stoi "PVC internet")

    > Wiecie, jak szybko skończyłyby się głupawe reklamy "wszystko
    > naj" i byłaby szansa, że na pudełku normalny człowiek znajdzie
    > ISTOTNE informacje o towarze?
    > "Annex A gniazdo RJ 45" :P

    I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

    > Przecież jakby nabywca widział TAKĄ informację, to chyba
    > by wpadł na pomysł, zeby się dopytać czy akurat jest to
    > towar dla niego, zastrzec u sprzedawcy możliwość zwrotu
    > czy coś w tym stylu, prawda?

    cyklista na to nie wpadł ;P

    > Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
    > sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
    > dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

    Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
    specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

    --
    'Tom N'

  • 65. Data: 2012-09-07 21:07:48
    Od: <1...@2...invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209071258310.2184@quad>:

    > Ale IMO "wprowadzenie w błąd" jest spełnione.
    > Zapis o "każdym łączu" jest oddzielny, nie ma zapisu "każde łącze które"
    > (lub podobnego).

    Tak? Napis "wsparcie dla annex A Neostrada/Netia/Dialog" jest niewidoczne?

    A może by się czepić, że moje poprzednie łącze internetowe działało na
    0202122, albo na FR (dwa druty na RJ11) i włożyłem wtyk pasujący z tymi
    dwoma drutami i dupa.

    > Ale ja na pudełku widzę INNY napis!
    > Mówimy o tym pudełku, jak rozumiem:
    > http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98ba
    fbcb29f012338d986.jpg

    > Przecież to jest zagrywka tej samej kategorii co "wygrałeś samochód!"
    > A dopiero później małymi literkami "ale dopiero 712 kolejnych SMSów
    > przekona cię że nie".
    > I taka zagrywka POWINNA być, z całą skutecznością, tępiona.

    Zagrywka, że najpierw piszą w jakim annexie neostrada/netia/dialog jest
    przez ten router obsługiwana?

    > Ale *manipulacja* ma miejsce ze strony producenta.
    > Nisko latający kwantyfikator ogólny grozi rykoszetem.

    Każdy łącze z annexem A to Twoim zdaniem manipulacja kwantyfikatorami?

    > "Każdego łącza" oznacza "każdego łącza", a nie "każdego łącza
    > które: [...lista...]". Tego słowa tam NIE MA!

    Owszem jest: "wsparcie dla dwóch typów podłączenia" i poniżej lista. Tylko
    trzeba czytać od początku do końca ;P

    Jeśli chodzi o paliwo:
    "paliwo IDEALNE do WSZYSTKICH silników
    dotyczy silników akceptujących noPB95"

    Pójdziesz do sprzedawcy/producenta tego paliwa i będziesz mu udowadniał, że
    masz samochód z silnikiem dieslai to tez jest noPB95?
    A może melexem podjedziesz?

    --
    'Tom N'

  • 66. Data: 2012-09-07 21:16:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Diesel też na benzynę nie pojedzie :)

    Przyznam, że to jest dobry argument.
    Ale brakuje w Twoim przykładzie szczegółu: informacji
    "samochód na każde paliwo od Orlenu" :D, zaś gdzieś
    niżej "olej napędowy".
    W tym problem - podano z jakimi dostawcami działa,
    a protokół podano osobno.

    > Ależ imho ma poprawną informację. Wskazuje "obslugiwany anex"

    Wskazuje.
    Ale zawiera równoległą, błędną, bo nieścisłą informację.
    Owszem, przecięcie zbiorów danych obu informacji daje dobry
    wynik.

    > ... Do
    > sprzedawcy okularów też będziesz miał pretensje jak zamówisz sobie -2 doptrie
    > miast + dwóch dioptrii ?

    Jak zamówię SOBIE, to nie będę mógł mieć.
    Będę mógł mieć, jeśli sprzedawca mnie zapewni "okulary do czytania
    dla każdego".
    A mi do czytania zero dioptrii pasuje :P

    > Nie, nie będziesz miał. Bo Ty się na dioptriach nie znasz

    Wypraszam sobie ;)
    (dobra, dobra)

> [...]
    > takie stoiska) , widzę literki ale po 3 minutach oczy i łeb mnie naparzają,

    No i teraz wszystko zależy od drobiazgu: czy sprzedawca zapewniał,
    że to są okulary DLA KAŻDEGO.
    Nawet nie tyle dla każdego, ale mieszczące się w zbiorze wykłócających
    się.
    To właśnie zrobił sprzedawca - nie uprzedził, że reklama na pudle
    jest nieprawdziwa.

    > Na tym możemy poprzestać, bo zabrniemy w kozi róg.

    Możemy.

    Moim zdaniem nie wolno podawać informacji "działa z dialogiem",
    a jeśli ktoś to robi, to na własne ryzyko - bo jak Dialog
    zmieni technologię za pół roku (a wcale nie byłoby to nic
    dziwnego), to właśnie producent (i cały "łańcuszek" do
    sprzedawcy) odpowiada za to, że informacja na pudle jest
    fałszywa.

    > Ty mnie nie przekonasz ani
    > ja Ciebie. Dla mnie jako konsumenta w dobie dzikich technologii jasnym jest,

    Dla mnie jest jasne, że właściwsze jest podejście liberalne: producent
    powinien podać te informacje, które są "oczywiscie prawdziwe".
    Czyli protokół, określenia złączy itede.
    *MOŻE* jeszcze wskazać że w dniu 18 stycznia 2012 taki modem działał
    z wszystkimi łączami TPSA i *niektórymi* łączami Dialogu.

    Jeśli udziela zapewnienia że "działa z Dialogiem" - jego sprawa,
    niech się martwi jeśli nie działa.
    To jest jego *wina*!

    > Idąc z taką osobą do sklepu w zyciu nie kupiłbyś złego
    > urządzenia, bo jest jak byk oznakowane jaki anex to obsługuje.

    O ile się nie mylę, jesteśmy na grupie .prawo.

    Nie wykluczam więc takiej możliwości, że ktoś umyślnie
    pozwoliłby wcisnąć sobie zły modem, choćby dlatego, że
    sprzedawca mu wcześniej podpadł :P
    I - moim zdaniem - prawo powinno bezwzględnie brać jego
    stronę. Bo zapewnienie na pudełku - IMO w sposób oczywisty
    - jest "wprowadzające w błąd".
    Tego NIE WOLNO i państwo powinno dawać narzędzia aby
    z TAKIM podejściem skutecznie walczyć.
    To, że przypadkiem (przynajmniej formalnie) podobne prawo
    wynika z przepisów konsumenckich, komplikuje mi sprawę,
    właśnie dlatego, że o ile zgadzam się z większością
    protestujących przeciw "ochronie głupoty", to nijak
    nie mogę się zgodzić z tejże głupoty wykorzystywaniem.
    Znaczy jak ktoś bezmyślnie kupuje modem annex A kiedy
    potrzebuje "B", to prawo nie powinno dawać mu narzędzia
    do zwrotu "w 10 dni" ani pod żadnym innym rygorem, którego
    nie uzgodnił ze sprzedawcą.
    Ale za każde "zapewnienie" tak producet jak i cały
    łańcuszek do sprzedawcy włącznie powinien odpowiadać.
    Tak jak (przypadkiem :D) jest to ujęte w przepisie
    "konsumenckim" - od reklamy poczynając.

    > Z każdym pod warunkiem, że anex A. I ta informacja nie jest ukryta.

    Nie jest.
    Co nie zmienia faktu, że pierwsze zdanie stanowi po prostu
    marketingowy bełkot, a formalnie jest błędne i tyle.

    > Za darmo ? :)

    Tak :)
    W ramach odszkodowania za wprowadzającą w błąd informację.

    Tak samo, jak wszelcy SMSowicze "wygrałeś samochód" powinni
    przegrywać sprawy o terminowe i bezwarunkowe wydanie obiecanego
    samochodu.
    Oczywiście SMSy "możesz wygrać samochód" nie są mniej
    wkurzające, ale z prawnego p. widzenia różnica jest istotna :>

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2012-09-07 21:24:44
    Od: <1...@2...invalid>

    John Kołalsky w <news:k2devn$3ca$1@mx1.internetia.pl>:

    > Użytkownik <1...@2...invalid>

    afbcb29f012338d986.jpg>

    > A co to ten Annex A ?

    Ta wiedza nie jest mi potrzebna -- wiem, że do działania potrzebuję sprzętu
    wspierającego annex B, wiec nie kupuje niczego co nie ma napisane na pudełku
    annex B.

    I nie pytaj, skąd wiem, że annex B -- to jest zapisane w umowie, choćby
    pośrednio, ale jest

    --
    'Tom N'

  • 68. Data: 2012-09-07 21:28:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, 1...@2...invalid wrote:

    > Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
    > wsparcie dla dwóch typów połączeń"

    Nie, ta informacja jest podana jako dwie osobne informacje,
    w różnym formacie, z naciskiem na "dla każdego łącza".
    IMO to jest niedopuszczalne wprowadzanie w błąd.

    > i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

    Widziałem :)
    Patrz post obok - IMO przypadek jest taki sam jak "wygrałeś
    samochód". Niedopuszczalny.

    > Ale jaką reklamę?

    Na pudełku.
    Zupełnie przypadkiem, w zakresie który (IMVHO) nie jest
    uzasadniony, dający w "prawach konsumenta" ochronę za którą
    wszyscy konsumenci *muszą* płacić (bo muszą, ktoś musi
    zapłacić np. za prawo "zwrotu do 10 dnia", więc płacimy
    wszyscy) - w tym zakresie jest również prawo z którym
    się zupełnie zgadzam, czyli traktowanie wszelkiej reklamy
    i materiałów informacyjnych jako "zapewnienia producenta"
    niosącego odpowiedzialność cywilnoprawną.

    > A nie napisali?

    Nie.
    Napisali *zastrzeżenie* i napisali je *osobno*.

    Słowa "dla każdego łącza" są osobną treścią, wprowadzającą w błąd.

    > Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

    Ale napisali "każdego łącza", mogli w tym samym miejscu tym samym
    fontem umieścić słowa "w którym" lub co by im tam wyszło ze
    sposobu sformułowania treści.

    Tak, żeby ów wielki napis *już* zawierał wyraźne zastrzeżenie,
    że NIE KAŻDYM. A nie w inny sposób, którego laik ma pełne prawo
    nie kojarzyć, osobno, specyfikacja techniczna.

    > Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
    > potem o dostawcy

    To prawda, poddaję.

    Pozostaję na szerszym zapewnieniu - o "każdym łączu".

    > Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować.

    J.w, przyznaję rację :)

    > To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
    > opierając się wyłącznie na tekście "idealny do każdego łącza internetowego"

    O toto.

    I aby jasność była - tak właśnie, TAKI przypadek mam na myśli.
    "Każdy" znaczy każdy a nisko latające kwantyfikatory są niebezpieczne.

    > I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

    Prawda.
    Więc jakby laik nie był zmanipulowany zapewnieniem że "każde",
    lub zapewnienie "każde Annex A" byłoby w sposób oczywisty
    zapisane jako jedno wyrażenie, fakt niedopytania fachowca
    IMO stanowiłby oczywistą głupotę.
    Ale zastrzeżenie jest zapisane osobno.
    I to mi się nijak nie podoba :]

    > cyklista na to nie wpadł ;P

    Dobra, dobra :)

    > Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
    > specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

    Są, nie zaprzeczam.
    Irytuje mnie nadużywanie w reklamach, prawem kaduka, zapewnień
    w rodzaju "każdy", "najlepszy" itede.
    To jest właśnie taki przypadek.

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2012-09-07 21:29:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, witek wrote:

    > zgadzam sie.

    No to ja też złamię netykietę ;)
    (i również się zgodzę)

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2012-09-07 21:37:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Hmmm wsiadając za kółko też mógł nie słyszeć, że do tego trzeba
    > mieć prawo jazdy.

    W kwestii formalnej - ustawodawca przypisuje sobie prawo do
    domagania się aby *każdy* znał ustawy (a odesłania do rozporządzeń
    są w ustawach, więc konieczność znajomości rozporządzenia
    wynika z ustawy, a nie faktu ze to rozporządzenie istnieje,
    więc na ustawach można poprzestać).
    Za to przepisu zobowiązującego konsumenta do znajomości
    informacji technicznych nie ma :)

    > I to ma o czymś świadczyć ?

    Jestem przeciw.
    Bo teza wyżej sugeruje "obronę bezbronnego", a IMVHO z tytułu
    informacji podanej tak, że wprowadza w błąd (zakres sporu
    z tego powodu w poscie obok, znając zastrzeżenia nie będę
    się powtarzał, IMO fakt podania dwu informacji nie powoduje,
    że pierwsza przestaje być "wprowadzająca w błąd", jestem
    za tępieniem "dopisków fontem 2 punkty") - więc z tytułu
    wprowadzenia w błąd IMVHO roszczenia kupującego powinny
    być uznane nawet, jeśliby umyślnie kupił źle opisany towar.
    Napis "wszystkie" jest celowo umieszczony tak a nie
    inaczej - i stanowi (IMO) większą "szkodliwość społeczną"
    niż wyzyskanie tego faktu przez kupującego.
    Tak, wiem, to się już nie będzie pokrywało z aktualną
    "literą", choćby ze względu na art.5 KC :>

    pzdr, Gotfryd