    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Date: Mon, 24 Nov 2003 15:18:08 +0100

    Bartosz Lukasz Radko wrote:

    > (punkt 5) "przejazd w pociągu SKM poza stację przeznaczenia wskazaną na
    > bilecie, dozwolony jest pod warunkiem uiszczenia dopłaty stanowiącej
    > różnicę należności między ceną biletu jednorazowego za faktyczny
    > przejazd a ceną biletu jednorazowego w relacji wskazanej na posiadanym
    > bilecie, obliczonej wg tabeli opłat specjalnych za przewóz osób w
    > pociągach >>PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście<< Sp. z o.o.".

    No tak tylko my wracalismy ze szkoly... Czyli w zasadzie wsiedlismy o jedna
    stacje za szybko (a nie wysiedlismy o jedna za pozno).
    Chociaz z drugiej strony na bilecie jest napisane:

    Od: Gdynia Gl.
    Do: Gdansk Wrzeszcz

    Bilet jest miesieczny (Tam/Powrot).
    Moim zdaniem stacja docelowa to ta wymieniona na pozycji "Do:" biletu,
    niezaleznie od tego w ktora strone jade.
    Czy sadzicie ze ma to sens? Mogl bym wtedy zostawic juz blad kasjerki i miec
    cos "ewidentnego", na co mogl bym sie powolac.

    Tylko kwestia jest interpretacji "stacji docelowej". Czy jest to stacja
    wymieniona na pozycji "Do:", czy moze stacja do ktorej zmierzam (czyli
    wracajac ze szkoly, byla by to Gdynia Glowna)?

    Postaram sie znalesc w internecie wzory biletow, gdzie mysle bedzie pisalo
    ze "stacja docelowa" jest podana w rubryce "Do:" i na ta "definicje" stacji
    docelowac sie powolac.

    > Konkludując ten przydługi wywód:
    > Jeżeli jechaliście pociągiem SKM, należy powołać się na paragaf 14 pkt.
    > 6 w związku z paragrafem 45 pkt. 5 Taryfy Osobowej i Bagażowej PKP S.A.
    > Warto przy tym pamiętać, że kasjerka nie popełniła tu błędu, wystawiła
    > Wam bilety uprawniające do przejazdu na zaplanowanej przez Was trasie.

    No f-ma "renoma" twierdzi inaczej. Sprobuje ich jeszcze jakos przekonac.

    > Jedynym winnym jest kontroler z firmy "Renoma".
    > Jeżeli nie - należy doprowadzić do rozprawy w sądzie i tam
    > zakwestionować paragraf 44 pkt. 5 TOB, powołując się na przykład
    > paragrafu 11 pkt. 4 w związku z paragrafem 43 pkt. 5 i na Ustawę z dnia
    > 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami
    > publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. 2002 nr 175 poz. 1440).

    Rozumiem, dzieki za podpowiedzi :)
    Mam jeszcze takie pytanie co do drogi sadowej. Sprawa bedzie sie toczyla
    pewnie przed sadem w Gnieznie (f-ma z Gniezna zajmuje sie dochodzeniem
    oplat), do ktorego nie mam za bardzo ochoty dojezdzac. Czy moge wyslac tam
    swoje oswiadczenie na pismie, ktore zostanie tam odczytane? W jaki sposob
    zostane powiadomiony o wyniku, i czy bede mial mozliwosci odwolywania sie?