    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Date: 15 Oct 2002 15:53:19 +0200

    > Podszedłem do kierowcy i chciałem kupić bilet, nie miałem odliczonej kwoty,
    > bo nie miałem drobnych. Odmówił mi sprzedaży, stwierdził "tam pisze, ze
    > odliczoną".

    Wsiadając do autobusu zawierasz umowę z przewoźnikiem (MZK, KZK czy jak tam
    zwał) na świadczenie usług. Ty ze swej strony zobowiązany jesteś do zapłaty ceny
    biletu. Świadcznie usług przez przewoźnika odbywa się na zasadach przez niego
    ustalonych w regulamnie przewozu. Skoro jest tam napisane, że płacąc za bilet u
    kierowcy masz mieć odliczoną kwotę i tylko odliczoną, to Ty, przystępując do
    takiej umowy (wsiadając do autobusu) na to się godzisz. Kierowca nie miał
    obowiązku przyjąć od Ciebie kasy, bo za nim stał regulamin. Inną sprawą jest
    jego dobra wola.

    Olałem go, wsiadłem i pojechałem.
    No to złamałeś warunki umowy ;)

    Pozdrawiam