  • Data: 2002-10-16 08:08:44
    Temat: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a tak z ciekawosci: jaka jest podstawa prawna oplaty manipulacyjnej przy
    > zakupie biletu u kierowcy?
    regulamin + taryfa przewoźnika
    ----------
    Mam nadzieję, że nie będzie to OT.
    No tak, tylko, że MPK czy jak to się tam zwie, jest przedsiębiorstwem
    użyteczności publicznej i każdy regulamin i taryfa muszą być zaakceptowane
    chyba przez radę miasta czy jakąś inną instytucję miejską (jest to bowiem
    MIEJSKIE Przeds. KOMunik.) ... a jeżeli nawet nie, to tego typu działalność
    i fakt bycia przeds. użyteczności publicznej do czegoś obliguje ... wydaje
    mi się jednak, że opłata manimulacyjna w MPK i nie wydawanie reszty chyba
    nie jest z ich strony żadnym nadużywaniem prawa -- spotkałem się z taką
    sytuacją też w innych krajach UE. Z drugiej strony w większości krajów
    Europejskich widziałem automaty z biletami na przystankach i w samych
    pojazdach -- to jest chyba najlepsze rozwiązanie -- i dtalego tam kierowcy
    nie sprzedają biletów.
    Jeżeli np. masz 10 zł, a bilet kosztuje 2,40, to kup po prostu u kierowcy 4
    bilety za 9,60, a stracisz najwyżej 40 gr reszty.
    Może te bilety się kiedyś przydadzą.

    Pozdr, Grzegorz