  • 611. Data: 2022-01-25 22:02:13
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 20:50, Shrek pisze:
    > W dniu 25.01.2022 o 20:35, Kviat pisze:

    > Tyle i aż tyle. Daj te dane o ochronie pełną dawką  przed zachorowaniem
    > na omikron (i na boga nie o hospitalizacji i zgonach) i zamykamy temat,
    > bo w reszcie się zgadzamy.

    Przecież w tych linkach było... że trzecia dawka podnosi skuteczność do
    mniej więcej poziomu skuteczności dawki podstawowej na warianty
    poprzednie. Były podane badania...
    Wynika z nich, że pełna dawka na warianty poprzednie, to dwa
    szczepienia, a na omicron 3 (lub więcej) szczepienia w zależności jak
    długo będzie się utrzymywać skuteczność, co cały czas sprawdzają. Być
    może okaże się, że lepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie innej wersji
    szczepionki.

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Virusvariante.html
    Wariant omicron stał się wariantem dominującym zaledwie kilka
    dni/tygodni temu (w Niemczech mniej więcej od początku stycznia), w
    wielu krajach nadal wariantami dominującymi są poprzednie. Nie wiem jak
    w Polsce, wolę te dane z RKI, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego.
    Wiedzą, że skuteczność szczepionek spada z czasem. Również na poprzednie
    warianty. Nie ma dowodów, że skuteczność szczepionki na wariant alfa
    spadła. Ale ten wariant jest już rzadko wykrywany. Dlatego konieczne są
    dawki przypominające.

    Nie chce mi się czytać wszystkiego na bieżąco specjalnie dla ciebie,
    pamiętam, że z raportu sprzed kilku tygodni (2? 3? miesiąc temu? nie
    pamiętam dokładnie, nie notuję) wynikało, że trzecią dawką w Niemczech
    było zaszczepionych coś ok. 20-kilku% ogółu zaszczepionych. Wtedy też
    poszukałem ile w Polsce. Znalazłem, że kilkanaście (13%? 16% - dokładnie
    nie pamiętam) ogółu zaszczepionych. Nie wiem ile teraz. Ale jakże inny
    był ogólny poziom wyszczepienia...
    Jaki procent jest zaszczepionych 3 dawką w innych krajach też mi się nie
    chciało szukać.

    Z danych hospitalizacji, zachorowań, śmiertelności wynika jasno, że
    szczepionki w podstawowej dawce są skuteczne, zdecydowanie mniej ludzi
    umiera, więcej przechodzi łagodnie lub bezobjawowo niż przed
    szszepionkami. Poziom wyszczepienia dawką podstawową robi robotę i jak
    widać jest konieczność zaszczepienia dawkami przypominającymi.
    Ale jak już pisałem, nie da się zaszczepić dawką przypominającą kogoś,
    kto się nawet nie zaszczepił dawką podstawową. No nie da się i już.

    To jest dramat, że ludzie rezygnują z dawki przypominającej, albo się
    ociągają, bo czytają w internecie "że dawka podstawowa nie działa, ale
    nas oszukali, więc to bez sensu". O szurach, którzy w ogóle nie chcą się
    szczepić z litości nie wspomnę.

    Wyszukałem za ciebie linki, zamieściłem cytaty... Napisz co jeszcze mogę
    zrobić. Dla szura Kaczanowskiego nie miałbym tyle cierpliwości.

    Dla porządku:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2022-01-20.pdf

    Te raporty są robione na podstawie badań. Nikt ich nie zmyśla przy piwie.

    Następny będzie za 2 dni.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 612. Data: 2022-01-26 01:36:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Normalnie - jak się robi arty per review to jest tam abstract, dejta,
    > metodyka badan, autor i data. A nie "według ekspertów szczepionka
    > zapewnia zanczącą ochronę dla nowywch wariantów" podpisaco "sec/asa" bez
    > daty.

    Tak to się robi regularną publikację, a nie materiał edukacyjny.

    > W tym, że "ważność" szczepionki jest 1 rok, a "wytrzymać" musi 5
    > miesięcy. Po prostu 28 dni jest nie reprezentatywne, skoro wiadomo że
    > znacznie spada z casem a busterka nawet jakbyś brał taśmowo to możesz
    > dopiero po 5 miesiącach.

    No a jak mają ją zrobić po dłużysz czasie skoroomikron to ze 2 miesiące
    dopiero?

    > Może i za wcześnie, ale kwiatek sypie takimi artykułami jak z rękawa;)
    > Nie zastanawia cię to?

    Daje co zna a jest dostępne. Ja bym zciął krótko, że chyba och..ałeś
    spodziewając się wysypu rzetelnych badań i ich publikacji w 2 miech od
    wystąpienia nowego szczepu :)

    > Pisałem o tym jako potencjalnym wyjasnieniu. Ale tak czy inaczej per
    > saldo wynika że nie działa w zakresie zapobiegania zakażeniom i
    > chorobie. Zresztą wygląda na to że za chwilę wsyscy przejdą omicrona
    > niezależnie od szczepień.

    No taka zdaje się jest najnowsza narracja skoro już się wieści koniec
    pandemii tu i ówdzie, np. w Niemczech.

    > Nie sądzę, żeby było, ale masz rację kupy się trzyma. tylko oznacza, że
    > skutecznośc szczepionki w zakresie zapobiegania chorobie jest tak niska,
    > że "społecznie" pomijalna.

    Jeśli ta choroba to katar to pewnie jest niska. Jeśli systemowa
    niewydolność organizmu i konanie pod respiratorem, to chyba jednak nie
    taka niska.

    Pewnie by się przydało.

    --
    Marcin

  • 613. Data: 2022-01-26 01:48:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oraz emerytów. Po tym jak narracja eksperta "nie będą zakżać, bo sami
    > nie będą zakażeni" upadła, upada tym razem twoja hipoteza, że nie
    > wpuszczamy nieaszczepionych do kin, teatrów, siłowni, knajp i dyskotek i
    > muzeów, bo zapchają szpitale. Sądzę, że grupa dominująca, czyli
    > niezaszczepioni 60+ nie zarazili się na siłowniach, w kinach czy nawet
    > specjalnie nie podejrzewałbym ich o obecność w teatrze. Więc jedynym

    Nie rozumiem. To, że jest dużo emerytów wsród poważnie chorych (choć
    ciagle pewnie więcej tam niezaszczepionych emerytów, a mnie umiera
    zaszczepionych) to oznacza, że niezaszczepieni emeryci nagle przechodzą
    kowida tak samo jak zaszczepieni?

    > tłumaczeniem jet to co powiedział kraska - będziemy ich gnębić aż się
    > zaszczepią. Bo nie mamy jaj wprowadzić obowiązkowego szczepienia, bo
    > musielibyśmy wziąć na klaty konsekwencja a przede wszystkim wkurwienie
    > suwerena.

    No tak zapewne jest, ale to przeciez niewiele zmienia co do kwestii
    skuteczności w ochronie przed ciężkim przebiegiem.

    --
    Marcin

  • 614. Data: 2022-01-26 02:00:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-25, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Najprościej to by było jakbyś w końcu podał te dane o skuteczności
    > zapobiegania szczepionki w pełnej dawce przeciw zakażeniu omikronem. No
    > ale jakoś tego najprostszego dokonać nie umiesz, więc cały czas
    > zarzucasz mnie danymi z... którymi się zgadzam.

    No jak nie ma to nie ma, bo za wcześnie. Czy to oznacza, że powinno się
    przyjąć, że obecne szczepionki nie chronią w ogólę więc puszczamy
    wszystko na żywioł?

    > Nie - to że się zaszczepisz nie spowoduje że babcia nie zachoruje. Nie

    Inaczej: nie wiemy w jakim stopniu zaszczepienie zwiększy szanse, że
    babcia nie zachoruje. Mozemy się spodziewać, że w jakimś te szanse
    zwiększy, ale nie wiemy czy w stopniu istotnym.

    --
    Marcin

  • 615. Data: 2022-01-26 06:22:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 21:05, n...@o...pl pisze:

    > No, ale to ty twierdzisz, że jakieś dawki* nie działają, więc chyba potrafisz
    > je podać?

    Chwilę po tym, jak udowodnisz mi że nie istnieje pewien czajniczek na
    orbicie.

    > (W sumie to już nie wiem co twierdzisz, chyba że szczepionki nie działają, ale
    > zapobiegają hospitalizacji/zgonowi)

    Tak - szczepionka nie działa w zakresie w jakim powinna działać i jak
    definiuje się skuteczniość szczepioeń (czyli zapobiegania
    _zachorowaniu_) natomiast ciągle ma pewną skutecznośc w zapobieganiu
    ciężkiemu przebiegowi. Proste?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 616. Data: 2022-01-26 06:30:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 22:02, Kviat pisze:

    > Przecież w tych linkach było...

    No właśnie... nie było.

    > że trzecia dawka podnosi skuteczność do
    > mniej więcej poziomu skuteczności dawki podstawowej na warianty
    > poprzednie. Były podane badania...

    No ale nie o to pytałem. I tak w koło macieju.

    > Wynika z nich, że pełna dawka na warianty poprzednie, to dwa
    > szczepienia, a na omicron 3 (lub więcej)

    Nie wynika - pełna dawka to dalej dwie dawki.

    > Nie chce mi się czytać wszystkiego na bieżąco specjalnie dla ciebie,

    To po co wrzucasz co chwila linki nie na temat?

    > Wyszukałem za ciebie linki, zamieściłem cytaty... Napisz co jeszcze mogę
    > zrobić. Dla szura Kaczanowskiego nie miałbym tyle cierpliwości.

    Przecież ci wyrażnie pisałem co mółbyś zrobić - podać opracowanie z
    którego wynika że szczepienie _pełną_dawką_ (a więc poki co dwoma)
    zapobiega _zachorowaniu_ a nie
    _ciężkiemu_przebiegowi_lub_hospitalizacji_ z określoną skutecznością
    _czyli_XX%_z_95Cl_ i dobrzeby było jakby tą skuteczność badać po 5
    miesiącu bo dopiero po pięciu miesiącach możesz się doszczepić trzecią.
    No i żeby się ktoś podpisał, data żeby była, recenzowania już nie wymagam.

    > Dla porządku:
    > https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2022-01-20.pdf

    A... no i z tym niemieckim jak już mówiłem jest pewien problem. Myślę,
    że na każdy temat można coś znaleć po angielskiemu. Jak już musisz po
    niemiecku, to zacytuj chociaż konkretnie. W podstawowym znam to z pomocą
    translatora ogranę, ale całego atrykułu to nie bardzo.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 617. Data: 2022-01-26 06:38:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No jak nie ma to nie ma, bo za wcześnie.

    No jak nie ma, to nie ma i trzeba po prostu powiedzieć "nie wiemy bo nie
    ma". Natomiast kwiatek sypie cały czas artami nie na temat.

    > Czy to oznacza, że powinno się
    > przyjąć, że obecne szczepionki nie chronią w ogólę

    Jeśli na to wskazują dane, to tak - a przynajmniej należy się z tym
    liczyć. I prawdziwi eksperci się liczą, skoro spodziewają się, że 80%
    populacji europy przejdzie omikrona.
    > więc puszczamy
    > wszystko na żywioł?

    I tak w sumie jest już puszczone. No właśnie o tym piszę, że należy
    zarządzać pandemią na podstawie realnych przesłanek a nie naszych
    zawiedzionych nadziei o skuteczności szczepionek. Już w sumie wiemy, że
    w obecnej postaci nie powstrzymają rozprzestrzeniania epidemii, bo w tym
    zakresie (powstrzmania infekcji i transmisji) po prostu nie działają.
    NIe działają i nie będą działać niezależnie czy w kinie i siłowni czy
    gdziekolwiek indziej. Po prostu nie.

    > Inaczej: nie wiemy w jakim stopniu zaszczepienie zwiększy szanse, że
    > babcia nie zachoruje. Mozemy się spodziewać, że w jakimś te szanse
    > zwiększy, ale nie wiemy czy w stopniu istotnym.

    Czyli nie mamy żadnych realnych podstaw żeby twierdzić, że w ten sposób
    uratujesz babcię. I ber rzetelnych podstaw chcemy pozbawiać ludzi
    prodstawowych praw człowieka po uważaniu.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 618. Data: 2022-01-26 06:57:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak to się robi regularną publikację, a nie materiał edukacyjny.

    No tak. A co pisał kwiatek że jest? Pamiętam, że każde źródło, które nie
    było zrecenzowaną publikacją i na które powoływali się nieszczepy było
    odrzucane jako antynaukowy śmieć (i na ogół słusznie). No a teraz
    kwaiatek rzuca artami pod którymi nie ma nazwiska i są nie na temat i
    jest dobrze?

    > No a jak mają ją zrobić po dłużysz czasie skoroomikron to ze 2 miesiące
    > dopiero?

    A mało to ludzi, którzy szczepili się pół roku temu i jeszcze trzeciej
    dawki nie wzięli?

    > Daje co zna a jest dostępne.

    No własnie nie daje, bo w żadnym arcie nie padł
    XX%_95Cl_agaist_infection_ a o tym dyskutujemy. Jeśli już padały jakieś
    dane to o hospitalizacjach i zgonach, ale nie o tym rozmawiamy bo tu się
    zgadzamy.

    Ja bym zciął krótko, że chyba och..ałeś
    > spodziewając się wysypu rzetelnych badań i ich publikacji w 2 miech od
    > wystąpienia nowego szczepu :)

    Ale ja się nie spodziwam! Mówię że moim zdaniem ich nie ma! Kwiatek
    twierdzi że są i sypie jakimiś nie na temat.

    > No taka zdaje się jest najnowsza narracja skoro już się wieści koniec
    > pandemii tu i ówdzie, np. w Niemczech.

    To w sumie też było do przewidzenia. Oczywiście łatwo komentować po
    fakcie, ale w sumie to naturalna droga dla tego typu epidemii.

    > Jeśli ta choroba to katar to pewnie jest niska. Jeśli systemowa
    > niewydolność organizmu i konanie pod respiratorem, to chyba jednak nie
    > taka niska.

    Bez znaczenia - jest po prostu nieskuteczna w zakresie infekcji i tyle -
    liczby przypadków nie zmienia a jeśli już to w sposób statystycznie
    nieistotny - jak ma jebnąć przy powiedzmy 1000 to nie ma znaczenia czy
    masz 1200 czy 1210. Jest za to skuteczna w zakresie zapobiegania
    ciężkiemu przebiegowi i tu jest społecznie użyteczna. W mojej opinii
    powinna być po prostu na liście obowiązkowych i tyle. A nie jakieś
    nieprawne prześladowanie nieszczepów. Przy okazji - był fajny art na
    gazecie.pl. Z wykresów wunikało, że "służbę zdrowia" zalewają "emeryci"
    60+. Ci poniżej nie mają znaczenia dla obciążenia szpitali (nieważne
    zaszczepieni cyz nie) bo jest ich po prostu garstka w porównaniu z
    resztą. A ci emeryci mnie załapali kowida raczej w siłowniach, kinach i
    teatrach. No śmiało - niech policja kontroluje certy przed kościołami
    jak władza ma takie kohonesy:P

    > Pewnie by się przydało.

    W pogonieniu piorów w pisdu:P Przecież w całej szopce chodzi o to jak
    pozbawić ludzi podstawowych praw po uważaniu ot tak. A jak już raz
    przejdzie to... i nie nie mów, że jestem szurem. Jeśli władza ustanowi
    prawo umożliwiające jej popełnienie jakiegoś kurewstawa (nawet jakby w
    dobrym celu, ale w tym przypadku tak nie jest) to jest tylko kwestia
    czaasu aż to kurwestwo zostanie popełnione. Change my mind:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 619. Data: 2022-01-26 07:47:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 02:00, Marcin Debowski napisał:

    > No jak nie ma to nie ma, bo za wcześnie. Czy to oznacza, że powinno się
    > przyjąć, że obecne szczepionki nie chronią w ogólę więc puszczamy
    > wszystko na żywioł?

    właśnie przyznałeś, że noszenie czerwonych skarpet nie działa, ale
    będziesz je nosił, by nie puszczać wszystkiego na żywioł (tak
    podkoloryzowałem trochę, byś może łatwiej wyłapał absurd tego co piszesz)

    > Inaczej: nie wiemy w jakim stopniu zaszczepienie zwiększy szanse, że
    > babcia nie zachoruje. Mozemy się spodziewać, że w jakimś te szanse
    > zwiększy, ale nie wiemy czy w stopniu istotnym.

    dane pokazują, że w ogóle, a nawet są przeciwskuteczne, na dobrej
    jakości badania trzeba poczekać, bo cały czas mamy eksperyment.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 620. Data: 2022-01-26 08:03:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 18:44, Kviat napisał:

    > Podaj je.
    > Albo lepiej przestań bredzić.

    nawet jak już mówimy o leczeniu skutku (a nie przyczyny), to choćby
    podanie głupiego tlenu - do czego respirator nie jest potrzebny, a jak
    pisałem, w przypadku tej przypadłości wręcz szkodliwy. Radzę poszukać co
    na ten temat mówią lekarze z doświadczeniem.

    > Doświadczeni lekarze twierdzą, że pod respirator nie podłącza się
    > człowieka bez powodu.

    podłącza się ze względu na niską saturację, ale w tym wypadku nie bada
    się skąd ona się bierze, a to jest właśnie błąd opisywany przez wielu
    lekarzy.

    > Twierdzisz, lekarze specjalnie je psują przed podłączeniem pacjenta?

    nie, twierdzę, że wielu nie ma na to czasu, by wyregulować sprzęt do
    danego pacjenta, bo zajmują się zbyt wieloma rzeczami, a źle
    wyregulowany respirator może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Pomijam już,
    że tu co innego jest przyczyną niskiej saturacji, więc zwykłe podanie
    tlenu w 99% przypadków, gdy trzeba w ten sposób niwelować skutki,
    wystarcza, a wręcz jest bardziej wskazane. I to niezależnie od tego
    jakie teorie co do przebiegu samej choroby mają specjaliści - obecnie
    większość z nich mówi to samo.

    --
    http://zrzeda.pl