  • 1. Data: 2002-08-23 12:30:26
    Temat: aukcje internetowe - wadliwy towar
    Od: Carbo <s...@n...onecie>

    Witam wszystkich
    Brat uczestniczył w aukcji na allegro i wylicytował procesor+płyta główna.
    Zapłacił za to 250 PLN + koszty przesyłki. Po dokładnym sprawdzeniu sprzętu
    okazało się, że płyta jest spalona, a procesor powoduje zawieszanie
    komputera. Nie upłynęło jeszcze 10 dni od odebrania towaru. Czy można to
    tak po prostu odesłać nadawcy żądając zwrotu pieniędzy? Co zrobić z tym
    fantem? Jak odzyskać pieniądze?

    Pozdrawiam,
    Paweł Michalak

  • 2. Data: 2002-08-23 16:11:55
    Temat: Re: aukcje internetowe - wadliwy towar
    Od: Marcin 'Igor' Wieczorek <i...@g...pl>

    On 23 Aug 2002 12:30:26 GMT, Carbo <s...@n...onecie> wrote:
> [...]
    > komputera. Nie upłynęło jeszcze 10 dni od odebrania towaru. Czy można to
    > tak po prostu odesłać nadawcy żądając zwrotu pieniędzy? Co zrobić z tym

    Teoretycznie niby można w praktyce szanse na odzyskanie pieniędzy są
    niestety zerowe...

    --
    Marcin 'Igor' Wieczorek
    i...@g...pl

  • 3. Data: 2002-08-24 06:31:12
    Od: Carbo <s...@n...onecie>

    Marcin 'Igor' Wieczorek <i...@g...pl> a écrit:

    > Teoretycznie niby można w praktyce szanse na odzyskanie pieniędzy są
    > niestety zerowe...

    A co jeśli zgłosimy to na policji?

    --
    Paweł Michalak

  • 4. Data: 2002-08-24 06:38:30
    Od: Marcin 'Igor' Wieczorek <i...@g...pl>

    On 24 Aug 2002 06:31:12 GMT, Carbo <s...@n...onecie> wrote:

    > A co jeśli zgłosimy to na policji?

    A jesteś w stanie udowodnić, że płyta i procesor były już uszkodzone
    i że to nie Ty je popsułeś? Bez tego możesz zgłaszać sobie na policję
    ale nikt nie potraktuje takiego zgłoszenia poważnie... no... może jeśli
    skarg na tego człowieka było więcej... ale marne szanse raczej.
    Obawiam się, że w tej sytuacji jedyne co możesz to wystawić negatywną
    opinię na Allegro... cóż - to jest właśnie ryzyko tego typu zakupów.

    Marcin 'Igor' Wieczorek
    i...@g...pl

  • 5. Data: 2002-08-24 10:17:31
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Igor' Wieczorek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Obawiam się, że w tej sytuacji jedyne co możesz to wystawić negatywną
    > opinię na Allegro... cóż - to jest właśnie ryzyko tego typu zakupów.

    Jest jeszcze w Allegro cos takiego jak ubezpieczenie kupujacego.
    Choc i Allegro musialbys udowodnic, ze dostales towar juz uszkodzony.
    Do tego sie wszystko sporowadza.

    GreG

  • 6. Data: 2002-08-24 14:25:52
    Od: Carbo <s...@n...onecie>

    "GreG" <g...@w...pl> a écrit:

    > Jest jeszcze w Allegro cos takiego jak ubezpieczenie kupujacego.
    > Choc i Allegro musialbys udowodnic, ze dostales towar juz uszkodzony.
    > Do tego sie wszystko sporowadza.

    Przede wszystkim okazało się, że płyta główna wymaga specjalnego typu
    zasilacza o czym nie było wcześniej mowy. Tylko tak się da ją odpalić. Jest
    to zasilacz stosowany kiedyś w komputerach firmowych. Płyta nie była
    podłączana do prądu, bo nie mieliśmy jak tego zrobić. Informatyk w pewnym
    sklepie sprawdził płytę miernikiem i okazało się, że jest spalona. Poza tym
    obudowa procesora była niekompletna.

    Ale z innej strony to czy nie ma znaczenia czy on będzie potrafił
    udowodnić, że sprzęt przed wysłaniem działał?

    Jak by mi przesłał kawałek deski to musiał bym udowadniać, że przed
    otwarciem paczki deska już tam była?

    Czy rzeczywiście jedyne co mogę zrobić to spotkać się z tym panem osobiście
    i poprosić go o zwrot pienięczy?

    --
    Paweł Michalak

  • 7. Data: 2002-08-24 15:11:38
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Carbo" <s...@n...onecie> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklepie sprawdził płytę miernikiem i okazało się, że jest spalona. Poza tym

    Skoro tak, masz pelne prawo do tego, aby rzadac zwrotu pieniedzy od Allegro.
    Ubezpieczenie kupujacego obejmuje przedmioty do 300zl i posiada je kazdy
    Allegrowicz. Najlepiej napisz do Allegro opisujac zdarzenie, dowiesz sie
    co powinienes dalej zrobic, by odzyskac pieniadze.
    Najistotniejsze jest to, ze opis przedmiotu nie zawieral istotnych danych,
    na tej podstawie Allegro zazada najpierw zwrotu pieniedzy od sprzedajacego.
    Jesli ten sie wyprze, Allegro powinno oddac Ci pieniadze z wlasnej kieszeni.

    > Czy rzeczywiście jedyne co mogę zrobić to spotkać się z tym panem osobiście
    > i poprosić go o zwrot pienięczy?

    To tez jest wyjscie, ale ostateczne.

    Powodzenia
    GreG