  • 1. Data: 2002-08-23 12:06:10
    Temat: Re: Prawo a usługi telekomunikacyjne
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Witam,
    >...i od razu pytam. Czy są jakieś akty prawne dotyczące
    >świadczenia usług
    >przez firmy telekomunikacyjne? W szczególności chodzi mi o przepisy
    >dotyczące terminów wykonywania usług? Kiedyś obiło mi się o uszy, że są
    >takie regulacje dotyczące podłączania nowych abonentów - 3
    >miesiące, czy coś
    >takiego.
    >W moim wypadku kwestia tyczyłaby się wniosku o przeniesienie
    >numeru - można
    >się tutaj powoływać na jakieś paragrafy?
> [...]

    witam

    Art. 51. 1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia
    umowy o świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające
    z regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.
    2. Umowa o świadczenie usług powszechnych powinna być zawarta w terminie 30
    dni od dnia złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności
    termin rozpoczęcia ich świadczenia.
    3. Do umów o świadczenie usług powszechnych nie stosuje się przepisu art. 34
    ust. 3.
    4. Z tytułu niedotrzymania z winy operatora:
    1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usług powszechnych lub
    2) określonego w umowie o świadczenie usług powszechnych
    terminu rozpoczęcia świadczenia użytkownikowi, który nie posiada dostępu do
    usług powszechnych z tytułu innej umowy o świadczenie usług powszechnych,
    zawartej z tym użytkownikiem
    - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi od
    operatora odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej
    opłaty abonamentowej, stosowanej przez operatora za świadczenie usług
    powszechnych płatnych okresowo.
    5. Do postępowania reklamacyjnego z tytułu niedotrzymania terminów, o
    których mowa w ust. 4, stosuje się odpowiednio przepisy art. 74 i 75.
    6. Do przejęcia zobowiązań wynikających z umowy o świadczenie usług przez
    innego operatora świadczącego usługi powszechne wymagana jest zgoda
    abonenta, z wyjątkiem zmiany operatora w trybie określonym przepisami art.
    54.
    7. Z tytułu wypowiedzenia przez abonenta umowy o świadczenie usług
    powszechnych, przed upływem terminu ustalonego w umowie, operatorowi nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze wobec abonenta.

    :: Sławomir Obrzezgiewicz - pozdrawiam ::
    :: http://www.kwpi.prv.pl
    :: mailto:e...@h...pl

  • 2. Data: 2002-08-23 13:18:31
    Od: "Marcin Kręcioch" <s...@w...edu.pl>

    Dziękuje za odpowiedź!

    pozdrawiam serdecznie
    Marcin Kręcioch

  • 3. Data: 2002-08-26 06:52:26
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Problemem moga byc techniczne warunki na przeniesienie takiego nr, moze nie
    byc infrastruktury, z tego co wiem to ta ustawa zawiera taka ewentualnosc.