  • 1. Data: 2004-09-04 15:36:14
    Temat: amerykanskie prawo jazdy w Polsce
    Od: "mafox" <m...@u...pl(1)>

    Witam,
    Znajomy przyjechal ze stanow.
    Ma krajowe-amerykanskie prawo jazdy (auto operator license)
    Czy jest ono w Polsce legalne/wazne/honorowane ?
    Ameryka nie jest na liscie Państw wymienionych w Konwencji o ruchu drogowym
    sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968
    Czy ktos zna podstawy prawne - JEDNOZNACZNIE regulujace to zagadnienie?
    Amerykanskie (krajowe) prawo jazdy jest wazne w Polsce czy nie ???
    Bardzo prosze o podstawe prawna.
    Z gory serdecznie dziekuje :)

  • 2. Data: 2004-09-04 16:40:56
    Temat: Re: amerykanskie prawo jazdy w Polsce
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *mafox* [ m...@u...pl(1) ] napisał(a):

    > Czy jest ono w Polsce legalne/wazne/honorowane ?

    z praktyki wiem, ze gliniarze respektuja takie prawo jazdy - wujek
    kumpla przyjechal i policja na kontrole go zatrzymala... jedyna dziwna
    rzecza bylo to ze nie mogli znalezc danych osobowych na prawku :)

> [...]
    > zagadnienie? Amerykanskie (krajowe) prawo jazdy jest wazne w
    > Polsce czy nie ??? Bardzo prosze o podstawe prawna.

    najlepiej miec miedzynarodowe prawo jazdy :) niech sobie wyrobi tam u
    siebie

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-09-04 16:41:23
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    aha... w sumie to NTG -> free.pl.soc.prawo-jazdy

  • 4. Data: 2004-09-04 18:30:08
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    Użytkownik "mafox" <m...@u...pl(1)> napisał w wiadomości
> [...]
    drogowym
    > sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968

    zgadza sie - zeby te prawko wymienic w Polsce, musi zdac egzamin panstwowy
    (plus tlumaczenie amerykanskiego p.j.)

    > Czy ktos zna podstawy prawne - JEDNOZNACZNIE regulujace to zagadnienie?

    Owszem. Ustawa prawo o ruchy drogowym i rozporzadzenie w sprawie wydawania
    uprawnien - konkretnych art. nie pamietam. Moze jezdzic do pol roku od
    momentu przybycia na terytorium RP.

    > Amerykanskie (krajowe) prawo jazdy jest wazne w Polsce czy nie ???

    j.w.

    --
    Paweł K.
    r...@w...pl

  • 5. Data: 2004-09-05 14:38:38
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Nie jest ważne, brak umów międzynarodowych. Podsłuchane kilka miesięcy temu
    na częstotliwości policyjnej;-)
    AS