  • 1. Data: 2004-09-04 12:44:41
    Temat: Umowa o dzielo a osoba nie pracujaca
    Od: "wiesia" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    jestem osoba aktualnie nie pracujaca (nie ucze sie, nie jestem zarejestrowana na
    bezrobociu)

    mam zlecenie na napisanie programu komputerowego
    kwota zlecenia nie jest wysoka (350 zl)

    w przypadku programu najlepsza byla by umowa o dzielo i tu moje pytanie

    kto odprowadza podatek od takiej umowy, czy Z GORY jest to zalozone ze podatek
    odprowadza zleceniodawca czy tez trzeba to wyszczegolnic w umowie?

    i moja druga watplwosc, czy wogole moge taka umowe podpisac skoro nigdzie nie
    pracuje i nie sa za mnie odprowadzane zadne skladki/ubezpieczenia itp

    dziekuje za wszelkie sugestie i rady

    pozdrawiam
    Wiktoria

  • 2. Data: 2004-09-04 16:45:54
    Temat: Re: Umowa o dzielo a osoba nie pracujaca
    Od: "pawelek 220v" <p...@f...invalid>

    > i moja druga watplwosc, czy wogole moge taka umowe podpisac skoro nigdzie
    nie
    > pracuje i nie sa za mnie odprowadzane zadne skladki/ubezpieczenia itp

    Mozesz podpisac. Zleceniodawca placi za Ciebie wszelkie skladki, z ktorych
    pozniej czesc lub calosc zwraca Ci US (jezeli nie przekroczysz lacznie kwoty
    2300 czy 2700 zl jakos tak)

  • 3. Data: 2004-09-04 17:19:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wiesia wrote:

    > kto odprowadza podatek od takiej umowy, czy Z GORY jest to zalozone ze podatek
    > odprowadza zleceniodawca czy tez trzeba to wyszczegolnic w umowie?

    Zleceniodawca - odprowadzają zaliczkę. Potem (przyokazji roczengo PITu)
    albo dopłacasz, albo dostajesz zwrot (jak nagle nie zaczniesz kokosów
    zarabiać i nie wpadniesz w wyższy próg, to raczej zwrot będzie :) )

    > i moja druga watplwosc, czy wogole moge taka umowe podpisac skoro nigdzie nie
    > pracuje

    Jasne!!!

    > i nie sa za mnie odprowadzane zadne skladki/ubezpieczenia itp

    No to co? Obowiązku nie ma. Niech się ZUS idzie [censored]