  • Data: 2006-09-23 20:07:48
    Temat: Re: allegro - czy mozna odstąpić od umowy kupna?
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    To przecież napisałem że "było" :)

    > W tym wypadku bycie konsumentem w ogole nie jest
    > zrelatywizowane do drugiej strony umowy, co wiecej, skoro mowa o
    > "dokonywaniu czynnosci prawnej" to w ogole nie musi to byc zadna umowa:-)))

    Tak, pisząc testament jesteś konsumentem... Coś mi tu nie leży :)

    > Te same co przy obrocie konsumenckim? No wlasnie nie stosuje sie tych
    > samych - dla konsumenckiego - sprzedaz konsumencka, dla nieprofesjonalnego -
    > sprzedaz kodeksowa.

    Sprzedaż tak, tyle że akurat ustawa o szczególnych warunkach nie
    odwołuje się do definicji konsumenta, a tworzy własną - sprzedaży.
    Ale już inne przepisy posługują się sformułowaniem konsumenta - choćby
    te o wzorcach umownych. Ale dlaczego stosować je do umów między
    nieprofesjonalistami?

    > Oczywiscie ze mozna ja wylaczyc.

    a treść art.558§1 zd.2?
    Skoro są to konsumenci, to jest to "umowa z udziałem konsumentów"...

    KG