  • Data: 2006-09-23 20:16:31
    Temat: Re: allegro - czy mozna odstąpić od umowy kupna?
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, pisząc testament jesteś konsumentem... Coś mi tu nie leży :)

    Hehe;-) To zasluga tzw. "racjonalnego ustawodawcy";-)

    > Sprzedaż tak, tyle że akurat ustawa o szczególnych warunkach nie odwołuje
    > się do definicji konsumenta, a tworzy własną - sprzedaży.
    > Ale już inne przepisy posługują się sformułowaniem konsumenta - choćby te
    > o wzorcach umownych. Ale dlaczego stosować je do umów między
    > nieprofesjonalistami?

    Nikt nie chce ich stosowac to umow miedzy nieprofesjonalistami. Stad
    wyroznia sie obrot profesjonalny, nieprofesjonalny (czy lacznie powszechny)
    i konsumencki.

    Wzorce - tylko w obrocie konsumenckim, niezgodnosc TK z umowa - tylko
    konsumencki. W ten sposob mowiac nikt nie popelni bledu stosujac przepisy
    chroniace konsumentow do obrotu powszechnego.

    Natomiast widze ze przyczepiles sie do okreslania stosunkow
    nieprofesjonalnych mianem C-to-C. Jest w tym wiele racji, np. nastepny
    argument:

    > a treść art.558§1 zd.2?
    > Skoro są to konsumenci, to jest to "umowa z udziałem konsumentów"...

    No wlasnie;-)))

    Ale z drugiej strony ten 22[1]. KC, poza tym to chyba dyskusja bardzo
    akademicka, bo jesli mowie (w konkretnym kontekscie) stosunki konsumenta z
    konsumentem, to nikt nie ma watpliwosci ze do takich stosunkow nie
    zastosujemy przepisow o ochronie konsumentow, ktore jak sam zauwazyles
    tworzone byly dla stosunkow konsument - profesjonalista, wiec przed kim mam
    chronic tego konsumenta nr 1 - przed drugim konsumentem?

    Chociaz Twoj punkt widzenia daje do myslenia;-)

    Pozdrawiam,
    Michal