    From: "idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty, pozew
    Date: Fri, 13 May 2005 06:35:42 +0200

    news:d60k9p$tje$1@news.dialog.net.pl...
    > Jak pisałem, nie jestem biurem doradztwa. Z tego co napisałaś wnioskuję,
    > że
    > uważasz przeciętną statystyczną polską kobietę w wieku 20÷30 lat za
    > niedouczonego garkotłuka bez poważniejszych umiejętności poza wydawaniem
    > na
    > świat potomstwa w efekcie niekontrolowanej kopulacji z niewłaściwie
    > dobranym
    > partnerem. Nie sądzę aby tak było, ale się nie kłócę bo pewnie jako
    > kobieta
    > wiesz lepiej.

    Statystyka, statystyka....

    > Ale nawet wtedy nie jest ona IMO bez szans - może (sąsiadom choćby) prać,
    > gotować, a czasem i posprzątać. Czy teraz już wystarczy?

    Hmmm... A jak ci sąsiedzi radzą sobie teraz, kiedy żadna samotna matka ich
    nie wyręcza?? ;)

    po prostu, w społeczeństwie, gdzie znaczna część żyje za minimum socjalne,
    trudno osobie z tej części "tortu" (czyli tego wykresu kołowego), znaleźć w
    swoim sąseidztwie zajęcie za minimum 400 PLN miesięcznie - zajęcie nie
    wymagające zbyt dużo uwagi (bo pochłania ją dziecko - wiedza to ci, którzy
    dzieci w takim wieku mają/mieli) i nie grożące "donosikiem", że taka a taka
    nie spełnia osobistej pieczy nad dzieckiem, za co przeciez bierze kasę.

    Nie trzeba być duchem świetym, by to wiedzieć. Wystarczy znać tylko troche
    strukturę społeczną w naszym kraju i zasady ekonomii.

    > To może zrobić to od razu a nie sępić?

    "To" to znaczy co? Pochować dziecko w beczce czy pójść do MOPS'u po moją,
    Twoja itd kasę ?
    Jeśli to drugie, to ja dziękuję, niech lepiej bierze kase od dziadków, niż
    moją (bo ja miałam jeszcze mniejszy wpływ na poczęcie tego dziecka i nie
    jestem zobowiązana do alimentacji). Ale jeśli Tobie odpowiada raczej układ
    "niech bierze moje, byle nie brała od dziadków" to może utwórz jakąś
    fundację ? Z własnych pieniędzy, moje proszę zostawić w spokoju.

    > Zauważ, że sytuacja finansowa mogłaby być jeszcze gorsza, jeśli ojciec
    > dziecka pozostałby przy rodzinie ale jako bezrobotny bez prawa do zasiłku.
    > Nie odszedł, jest w porządku, pracy nie ma a jeść trzeba. Nie chce mi się
    > już o tym gadać, mam swoje poglądy, a nie przeczytałem w tym wątku
    > niczego,
    > co skłaniałoby mnie do ich zmiany.

    A, rozumiem... Czyli samotna matka na wychowawczym ma wiele możliwości
    zarobkowania i jeśli z nich nie korzysta, to tylko dlatego, że jest franca,
    ale ojciec tego dziecka, no, on to ma zupelnie inne perspektywy (dużo
    gorsze), on jak jest na bezrobotnym, to dlatego, że mamy taką sytuacje w
    kraju, a nie dla tego, że nie korzysta z możliwości. Tia, wiadomo, że w
    Polsce najlepiej jest samotnym matkom - one znajdują pracę najszybciej,
    najłatwiej i za największą kasę :D

    I ta jakże prawdziwa konkluzja ;) ja również kończę tę dyskusję.

    pozdrawiam

    Monika