    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty dla dwójki dzieci
    Date: Sun, 20 Jan 2002 18:13:30 +0100

    On 20 Jan 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    > Chcę napisać pozew o alimenty. Ale mam dwoje dzieci. I teraz - czy mam pisać
    > dwa oddzielne pisma, na każde z dzieci, czy też mogę ująć to w jednym?

    Roszczenia będą wprawdzie osobne dla każdej z alimentowanych osób, ale
    można je zebrać w jednym pozwie (art. 191 KPC).

    > Druga sprawa jest taka, że z ojcem dzieci nie mam ślubu, ale _jeszcze_
    > mieszkamy razem. Nie długo sie rozstaniemy. On obecnie łoży na
    > utrzymanie dzieci, ale wiem, że jeśli się wyprowadzę, nie będzie już
    > tego robił. Jak to ująć w pozwie? Tak po prostu opisać całą tę sytuację?

    To zależy czy ojcu dzieci przyznano władzę rodzicielską. W razie jej braku
    nie musi łożyć na ich utrzymanie. Jeśli zaś ją ma, miejsce jego
    zamieszkania nie ma znaczenia (uświadom mu to - może nie zdaje sobie
    sprawy ze swoich obowiązków).

    > I jeszcze jedno. Ile czasu ojciec musi nie płacić alimentów, żeby
    > otrzymywac je z funduszu alimentacyjnego?

    Trzeba orzec bezskuteczność egzekucji, wtedy wniosek do funduszu kieruje
    organ egzekucyjny. Świadczenia należą się od miesiąca następującego po
    miesiącu w którym wniosek przyjęto (art. 7 ustawy o funduszu
    alimentacyjnym, DzU 91/45/200 ze zm.)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting