  • 1. Data: 2002-01-20 16:27:17
    Temat: alimenty dla dwójki dzieci
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Chcę napisać pozew o alimenty. Ale mam dwoje dzieci. I teraz - czy mam pisać
    dwa oddzielne pisma, na każde z dzieci, czy też mogę ująć to w jednym?
    Druga sprawa jest taka, że z ojcem dzieci nie mam ślubu, ale _jeszcze_
    mieszkamy razem. Nie długo sie rozstaniemy. On obecnie łoży na utrzymanie
    dzieci, ale wiem, że jeśli się wyprowadzę, nie będzie już tego robił. Jak to
    ująć w pozwie? Tak po prostu opisać całą tę sytuację?
    I jeszcze jedno. Ile czasu ojciec musi nie płacić alimentów, żeby otrzymywac je
    z funduszu alimentacyjnego?
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :-))

    misiczka
    www.misiczka.republika.pl

  • 2. Data: 2002-01-20 17:13:30
    Temat: Re: alimenty dla dwójki dzieci
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 20 Jan 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    > Chcę napisać pozew o alimenty. Ale mam dwoje dzieci. I teraz - czy mam pisać
    > dwa oddzielne pisma, na każde z dzieci, czy też mogę ująć to w jednym?

    Roszczenia będą wprawdzie osobne dla każdej z alimentowanych osób, ale
    można je zebrać w jednym pozwie (art. 191 KPC).

> [...]
    > utrzymanie dzieci, ale wiem, że jeśli się wyprowadzę, nie będzie już
    > tego robił. Jak to ująć w pozwie? Tak po prostu opisać całą tę sytuację?

    To zależy czy ojcu dzieci przyznano władzę rodzicielską. W razie jej braku
    nie musi łożyć na ich utrzymanie. Jeśli zaś ją ma, miejsce jego
    zamieszkania nie ma znaczenia (uświadom mu to - może nie zdaje sobie
    sprawy ze swoich obowiązków).

    > I jeszcze jedno. Ile czasu ojciec musi nie płacić alimentów, żeby
    > otrzymywac je z funduszu alimentacyjnego?

    Trzeba orzec bezskuteczność egzekucji, wtedy wniosek do funduszu kieruje
    organ egzekucyjny. Świadczenia należą się od miesiąca następującego po
    miesiącu w którym wniosek przyjęto (art. 7 ustawy o funduszu
    alimentacyjnym, DzU 91/45/200 ze zm.)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting