    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty a zaswiadczenie o zarobkach zony
    Date: Thu, 22 Sep 2005 00:48:55 +0200

    null_01 wrote:
    > A co jesli ja chwilowo nie mam dochodow i zona ma na utrzymaniu mnie i dziecko?
    > Pytam o to raczej hipotetycznie, choc moze nie do konca, bo jestem na
    > wypowiedzeniu, niestety...
    > Czy wyjdzie na to, ze alimenty ma placic moja zona?
    To nie do końca tak, aczkolwiek w praktyce może tak wyjść.
    Rzecz w tym, że sąd (nawet jak nie będziesz pracował) oceni nie tyle
    Twoje zarobki, co możliwości zarobkowe.
    Nie na podstawie pensji żony, ale Twoich możliwości (np. zawsze
    zarabiałeś ok. 2000 zł, osoby o Twoich kwalifikacjach zarabiają ok.
    2000,w Twoim zawodzie nie ma strasznego bezrobocia. Tą metodą Twoje
    zarobki mogą wynosić zero, a możliwości 2000 zł.
    Ta różnica jest po to, żeby Ci się nie opłacało przypadkiem nie szukać
    pracy, czy zatrudniać się na czarno, żeby uniknąć alimentów.
    Oczywiście alimentów nie będzie można ściągnąć z pensji Twojej żony. Ale
    dług z tytułu alimentów będzie Ci narastał. Zatem w praktyce, żebyś nie
    miał problemów, pewnie będzie za Ciebie płacić żona. Swoją drogą ja na
    jej miejscu byłabym wściekła na takiego męża.

    --
    MArta
    m...@N...pl