  • 1. Data: 2004-12-21 22:08:08
    Temat: alimenty
    Od: "Tulisia" <t...@b...pl>

    Witam,
    podpowiedzcie prosze czy mozna dochodzic alimentow od faceta, kt.ma dochody
    nie na um.o prace, a tylko ze zlecen??
    Ten facet to maz kt.porzucil zone, sa w trakcie rozwodu, pani zostaje z 2
    synami. Sa w trakcie podzialu majatku. I prawnik szanownego malzonka
    twierdzi ze ona nie ma szans na alimenty bo "on nie ma z czego" bo jego
    dochod stanowia tylko zlecienia "z ktorych nie ma szans na alimenty''...

    Czy tak faktyznie jest?
    Przeciez stale zlecenie tez jest zrodlem stalego dochodu, a na to w/w pani
    ma dowody.
    Dziekuje za wszelkie wskazowki.
    Aga.

  • 2. Data: 2004-12-21 23:02:45
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > podpowiedzcie prosze czy mozna dochodzic alimentow od faceta, kt.ma
    > dochody nie na um.o prace, a tylko ze zlecen??

    Tak, nie ma żadnego znaczenia to czy osoba zobowiązana do alimentacji w
    ogóle ma dochody i z jakich źródeł (to weźmie sąd pod uwagę tylko przy
    ustalaniu ich wysokości). Składaj wniosek, a w przyszłości nie sugeruj się
    podpowiedziami prawnika strony przeciwnej.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2004-12-22 05:18:57
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Tulisia napisał(a):

    > I prawnik szanownego malzonka
    > twierdzi ze ona nie ma szans na alimenty bo "on nie ma z czego" bo jego
    > dochod stanowia tylko zlecienia "z ktorych nie ma szans na alimenty''...

    ludzka inwencja w wmyślaniu głupot nigdy nie przestanie mnie zadziwiać.
    Może by tak zacząć lansować pogląd, że jeśli strona zobowiązana do
    alimentów nie może ich uiścić, to odpowiedzialność subsydiarną ponosi
    pełnomocnik.

    IMHO całkiem mądrze brzmi. :-)

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 4. Data: 2004-12-22 07:50:09
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Wszystko ok, tylko męczy mnie jedno pytanie. Mianowicie, skoro ta
    poszkodowana wie, że mąż ma dochody, to na jakiejś podstawie to stwierdziła,
    czyli możeto udowodnić?
    Bo jak nie, to rzeczywiście jest problem. Złoży wniosek o alimenty, mąż
    udowodni, że nie ma źródła stałego dochodu, alimenty zostaną zasądzone.
    Obowiązek alimentacyjny przejmie - w toku dalszych wydarzeń - opieka
    społeczna albo gmina (czyt. zasiłek wychowawczy czy coś takiego), męża będą
    ścigać, ale on i tak nie będzie płacił, bo nie ma z czego. W końcu trafi do
    mamra, gdzie za pieniądze podatników - czyli nas wszystkich - będzie
    odpoczywał i będzie karmiony. Paniusia składająca wniosek o alimenty
    dostanie jakieś grosze od gminy, a dziecko i tak będzie potrójnie
    poszkodowane.

    To może lepiej dogadać się z mężem, niż narażać dziecko na dodatkowe stresy?

  • 5. Data: 2004-12-22 08:23:16
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Wszystko ok, tylko męczy mnie jedno pytanie. Mianowicie, skoro ta
    > poszkodowana wie, że mąż ma dochody, to na jakiejś podstawie to
    > stwierdziła, czyli możeto udowodnić?

    Nie musi udowadniać, skoro wie, to podsunie tylko tą informację komornikowi.

  • 6. Data: 2004-12-22 09:51:08
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    Nie wiem, czy udało mi się anulować poprzednią wiadomość. Tak czy inaczej
    dokończę.

> [...]

    > społeczna albo gmina (czyt. zasiłek wychowawczy czy coś takiego), męża
    > będą ścigać, ale on i tak nie będzie płacił, bo nie ma z czego.

    Uważasz, że normalny, zdrowy mężczyzna może nie uczestniczyć w utrzymaniu
    swoich dzieci tylko dla tego, że pracuje na czarno lub na zlecenie?

    > W końcu trafi do mamra, gdzie za pieniądze podatników - czyli nas
    > wszystkich - będzie odpoczywał i będzie karmiony.

    Do mamra się trafia za _uporczywe_ uchylanie się od alimentów, nie tak łatwo
    o to.

    > Paniusia

    Nie wiem dlaczego obrażasz osobę której nie znasz.

    > składająca wniosek o alimenty dostanie jakieś grosze od gminy, a dziecko i
    > tak będzie potrójnie poszkodowane.
    > To może lepiej dogadać się z mężem, niż narażać dziecko na dodatkowe
    > stresy?

    Alimenty należą się dzieciom, nie byłej żonie. Żona występuje w ich imieniu
    o należne im świadczenia. Nie ma w tym nic złego. Dogadanie się rodzi
    podstawy do dalszych konfliktów, szantażu itp. Skoro nie mogli się dogadać w
    ogóle (rozwód), to raczej nie dogadają się i w tej sprawie.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2004-12-22 17:28:00
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    > Nie musi udowadniać, skoro wie, to podsunie tylko tą informację
    > komornikowi.

    Tu bym się nie upierał, bo jest jeszcze druga strona i też może się z
    komornikiem dogadać. To zdanie jest problematyczne.

    > Uważasz, że normalny, zdrowy mężczyzna może nie uczestniczyć w utrzymaniu
    > swoich dzieci tylko dla tego, że pracuje na czarno lub na zlecenie?

    Wręcz przeciwnie. Powinien, bo jest to jego obowiązek. Jednak różni są
    ludzie i z tąd instytucja alimentów.

    > Do mamra się trafia za _uporczywe_ uchylanie się od alimentów, nie tak
    > łatwo o to.

    A uważasz, że jak nie wykazuje dochodów, to nie będzie się uchylał ?

    > Nie wiem dlaczego obrażasz osobę której nie znasz.

    Przepraszam, jeśli ktoś poczuł sie dotknięty. Akurat jestem w trakcie
    rozwodu i zachowanie mojej byłej żony spowodowało, że tak reaguję na teksty
    niewinnych kobiet. Możliwe, że jest niewinna, dla tego przepraszam.

> [...]
    > rodzi podstawy do dalszych konfliktów, szantażu itp. Skoro nie mogli się
    > dogadać w ogóle (rozwód), to raczej nie dogadają się i w tej sprawie.

    Nie wiadomo, co przyczyny jest przyczyną rozwodu. Napisała na grupę tylko
    jedna strona. Należało by wysłuchać drugiej i wtedy jakoś to skomentować.
    Może odejście męża miało swoje podstawy ?

    Pozdrawiam

    Robert.

  • 8. Data: 2004-12-22 21:10:46
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    > Nie wiadomo, co przyczyny jest przyczyną rozwodu. Napisała na grupę tylko
    > jedna strona. Należało by wysłuchać drugiej i wtedy jakoś to skomentować.
    > Może odejście męża miało swoje podstawy ?

    To co było przyczyną rozwodu nie ma związku ze zobowiązaniami wobec własnych
    dzieci.

  • 9. Data: 2004-12-22 21:54:03
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tu bym się nie upierał, bo jest jeszcze druga strona i też może się z
    > komornikiem dogadać. To zdanie jest problematyczne.

    niby jak mialaby druga strona sie dogadac hm? ponies dodatkowe koszty tylko
    po to by dziecko nie otrzymalo naleznych roszczen ?

    Jednak różni są
    > ludzie i z tąd instytucja alimentów.

    tych roznych wlasnie przywolalabym do konkretnego porzadku :)

    > A uważasz, że jak nie wykazuje dochodów, to nie będzie się uchylał ?

    niewykazywanie dochodu nigdy go nie zwolni od alimentow , ktore tak beda
    zasadzone

    Możliwe, że jest niewinna, dla tego przepraszam.

    na wine pracuja oboje , nie ma ludzi niewinnych w tej materii:)

    > Nie wiadomo, co przyczyny jest przyczyną rozwodu. Napisała na grupę tylko
    > jedna strona. Należało by wysłuchać drugiej i wtedy jakoś to skomentować.

    i racja ,ze nalezy obie strony wysluchac jednak to nie ma nic wspolnego z
    alimentami na dziecko :)

    > Może odejście męża miało swoje podstawy ?

    od kochanej troskliwej osoby nie odchodzi sie dla kaprysu

    Sandra

  • 10. Data: 2004-12-23 21:46:59
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Chyba powinnaś jeszcze raz przeczytać cały wątek. Sorry, ale twoje
    komentarze jakoś nie pasują do kontekstu.
    Piszę do Sandry.