  • 1. Data: 2009-10-13 07:39:25
    Temat: akt notarialny vs ksiega wieczysta
    Od: Piotrus <p...@g...com>

    Moi drodzy,

    Otoz spisalem z deweloperem umowe przedwstepna (nie jest w formie
    aktu) na zakup nieruchomosci (mieszkanie w bloku), w ktorej deweloper
    zobowiazuje sie do spisania aktow do konca roku 2009. Mieszkanie jest
    kredytowane i wszystkie formalnosci zostaly dopelnione, otrzymalem
    klucze, deweloper otrzymal pieniadze z banku, jestesmy na etapie
    wykanczania.

    Do rzeczy. Zastanawiam sie, czy sam akt notarialny, ktory mam
    nadzieje, ze spisze w terminie skutkuje tym, ze jestem pelnoprawnym
    wlascicielem mieszkania i moge dochodzic swoich roszczen (usuniecie
    pewnych usterek w bloku), czy dopiero po wpisie do ksiegi wieczystej,
    ustawnowieniu ksiegi wieczystej dla mojego lokalu i wyodrebnieniu
    mojego lokalu z calego budynku?

    Innymi slowy, jakie prawa przysluguja mi w okresie od aktu do wpisow/
    nowej ksiegi wieczystej?

  • 2. Data: 2009-10-13 07:50:32
    Temat: Re: akt notarialny vs ksiega wieczysta
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Piotrus wyskrobał(a):
> [...]
    > mojego lokalu z calego budynku?
    >
    > Innymi slowy, jakie prawa przysluguja mi w okresie od aktu do wpisow/

    Prawo odrębnej własności lokalu powstaje dopiero po wpisie do KW. Do tego
    czasu nie jesteś właścicielem lokalu tylko osobą, która powierzyła
    deweloperowi pieniądze.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-10-13 07:52:21
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Pelne (byl wyrok) poza zapewne sprzedaza.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-10-13 07:56:14
    Od: Piotr Szlenk <p...@g...com>

    On 13 Paź, 09:52, acelnószz <u...@w...eu> wrote:
    > Pelne (byl wyrok) poza zapewne sprzedaza.
    > JaC

    Gdzie moge ten wyrok znalezc w sieci?

  • 5. Data: 2009-10-13 18:56:32
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Piotrus pisze:
> [...]
    > mojego lokalu z calego budynku?
    >
    > Innymi slowy, jakie prawa przysluguja mi w okresie od aktu do wpisow/

    Ciagle dosc powszechne jest przekonanie ze jak nie masz aktu, to nie
    mozesz sie domagac przeniesienia wlasnosci, ale jest troche orzeczen
    SN-u (niemalze "linia orzecznicza") wedle ktoreych mozna sie domagac
    wykonania takiej umowy

    Pisalem nieco szerzej o tym juz dosc dawno temu:

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/25600977a5db489e/66b68ce4a361b1fc?hl=pl&
    lnk=gst&q=kauzyperda+umowa+przedwstepna#66b68ce4a361
    b1fc

    --
    pozdr
    luck