    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: adaptacja strychu
    Date: Fri, 29 Sep 2006 01:20:27 +0200

    On Thu, 28 Sep 2006, argon wrote:

    > no i co z
    > ogródkami za domem tzn. czy do adaptacji strychu też nabedę prawa do ogródka
    > (wtedy każdy ze współwłaścicieli musiałby mi oddać swoją niewielką część)?

    IMO nadinterpretujesz.
    "ogródek za domem" jak rozumiem jest ziemią należącą do nieruchomości.
    W świetle prawa "indywidualne" (jak to się określa: "wydzielone") są
    tylko mieszkania. Cała reszta jest *wspólna*.
    Miło że się zgadzacie ;) i podzieliliście sobie jakość do użytkowania
    owe ogródki, ale one *nie są* indywidualną własnością - bo niby z czego
    to ma wynikać, masz mapkę geodezyjną z naniesionym *Twoim* ogródkiem?
    IMVHO rzeczywiście problem jest - współwłaściciel może proporcjonalnie
    korzystać itp. Czyli to raczej sąsiedzi powinni być zainteresowani
    formą czegoś, czym pohamują Twoje potencjalne zapędy dochodzenia "prawa"
    :)

    Tak kombinuję:
    - strych ma zostać przekwalifikowany na "mieszkalny".
    Czy FORMALNIE?
    - kto ma być jego właścicielem, a ściślej: kto i ile ma *zapłacić*
    za ew. odkupienie udziału w lokalu?
    To że ktoś włoży własne środki w adaptację to jedno.
    Ale to że lokal jest *wspólny* to drugie!
    Powstały (prawnie) lokal byłby współwłasnością, prawda? Z roszczeniem
    do pozostalych współwłaścicieli aby pokryli koszty, o ile się zgodzili,
    pasuje?
    Z ew. uwzględnieniem udziału w reszcie wspólnej nieruchomości,
    wyrażającej się m.in. "prawem do ogródka"...
    Dlaczego tak rozbijam na drobne?
    A co tak się zastanawiam czy gdzieś podatek nie wylezie :>

    pzdr, Gotfryd